محمد محمدی بخش:

در ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده است

رییس سازمان هواپیمایی از افرایش تعداد هواپیماهای فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داد و گفت: در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

در ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده است

 «محمد محمدی بخش» از افزایش تعداد ناوگان به 250 فروند هواپیما تا پایان سال خبر داد و گفت: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از 28.5 سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به 26 سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها 2 سال جوانتر شده بلکه 2سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم متوسط عمر ناوگان را به زیر 20 سال کاهش دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در طول 20 ماه گذشته 60 فروند هواپیما به کشور وارد شده که 30 فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

وی همچنین به ارائه گزارش پروازهای اربعین 1402 پرداخت و گفت: برای عملیات پروازهای اربعین که از 27 مردادماه آغاز و تا 20 شهریور ماه ادامه دارد در مجموع 4هزار و 643 مجوز پروازی صادر شده که از این تعداد مجوز صادر شده سهم شرکت هواپیمایی عراقی 966 پرواز است.

وی با بیان اینکه قرار است بیش از 300هزار زائر از طریق 23 فرودگاه ایران به فرودگاه‌های نجف و بغداد اعزام شوند، افزود: تاکنون 70 درصد بلیت پروازهای اربعین به فروش رفته و از ابتدای عملیات پروازی اربعین 65هزار و 786 زائر با 512 پرواز جابه جا شده‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه روزانه 1200 پرواز در ایران انجام می شود، افزود: همچنین 29 کشور دارای پرواز مستقیم از ایران هستند و 27 ایرلاین خارجی از اروپا، آسیای میانه و چین در ایران فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها