مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه فنلاند:

برای برجام اهمیت و احترام قائل هستیم

مستقل آنلاین/ مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند، اهمیت برجام برای فنلاند را قابل درک دانست و گفت: در این رابطه مواضع ما با مواضع آمریکا متفاوت است و هم در فنلاند و هم در اتحادیه اروپا برای این توافق احترام قائل هستیم.

برای برجام اهمیت و احترام قائل هستیم

«لینا کاپسا میکولا» امروز- دوشنبه- در دیدار «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همکاری‌های پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران برای فنلاند حائز اهمیت بوده و با وجود تشکیل پارلمان و دولت جدید در فنلاند مطمئناً همکاری‌های میان دو کشور مانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مواضع کشورش در رابطه با توافق بین المللی برجام خاطرنشان کرد: اهمیت برجام برای فنلاند قابل درک بوده و در این رابطه مواضع ما با مواضع آمریکا متفاوت است.

مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند گفت: هم در فنلاند و هم در اتحادیه اروپا برای این توافق احترام قائل هستیم چرا که معتقدیم این توافق، توافقی مطابق با اصول و مواضع بین الملل بوده که باید آن را محترم شمرد.

کاپسا میکولا، همچنین از گسترش و افزایش رفت و آمدهای پارلمانی در راستای ارتقای سطح مناسبات میان دو کشور استقبال کرد.

**لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی

«حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اقدامات ناکافی سایر کشورهای عضو این توافق گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در شرایط خاصی است که بسیاری از تحولات دنیا با این شرایط خاص پیش می‌رود.

وی افزود: عمر افراطی‌گری در دنیا طولانی نخواهد بود و با سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران از این دوران نیز سر بلند دانه گذار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدامات و در راستای تأمین حقوق خود بر آن است تا هم در قالب برجام و هم در قالب ان پی تی بخشی از برنامه‌های خود را با یک گام رو به جلو از سر گیرد.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی خاطرنشان کرد: مقابله با قاچاق سالیانه یک میلیون انسان، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و تقویت امنیت در مرزهای مختلف کشور برای مقابله با نفوذ گروه‌های تروریستی از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران بوده که اروپا و غرب نیز از نتایج مثبت آن بهره برده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به برداشتن گام‌های عملی در راستای تقویت مواضع مشترک و توسعه روابط فی مابین ابراز امیدواری کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها