مامورینی که نه از نیروی انتظامی هستند نه راهنمایی رانندگی، موتور خانم موتورسوار را توقیف کردند!

 مامورینی که نه از نیروی انتظامی هستند نه راهنمایی رانندگی، موتور خانم موتورسوار را توقیف کردند!

موتورسواری زنان و ضابطین قضایی که خلاف شرع را نمی‌شناسند!

 

رایحه مکارمی مظفریان، مستندساز در صفحه اینستاگرامش با انتشار یک ویدئو از مستندی که در دست ساخت است نوشت:

به خودم گفتم برم قهوه ای بخورم و هوایی تازه کنم.
سوار موتور بشم و گشتی بزنم. مثل همه سه سال گذشته...داشتم با حجاب، آرام گوشه خیابان برای خودم با موتور رانندگی می کردم که ناگهان توسط ۶ مرد مسلح دوربین به دست محاصره شدم. دلم نمیخواد بگم از چه ارگانی بودن ولی نه نیروی انتظامی بود و نه راهنمایی و رانندگی... رییسشون از موتورش پیاده شد و در حالی که یک نفر دیگه از تمام صحنه فیلم میگرفت پرسید مدارک موتور و گواهینامه... گفتم موتور مدارک دارد ولی گواهینامه ندارم و چون فتوای رهبری داریم کار خلاف شرع نمیکنم... گفت من موظفم هر جرم مشهود در سطح شهرو بگیرم... در آن صحنه مجرم بودم و پذیرشش سخت!!

گفتم‌گواهینامه بدهند من میگیرم گفت برو به همان نماینده ای که رای دادی بگو برایت قانون بنویسد... گفتم شوهرم باید بیاید، اجازه ندارم‌ موتور را به شما تحویل بدهم گفت چطور اجازه داری سوار شوی؟ گفتم برای سوار شدن به موتور اجازه داده برای بردنش نه! مگر نمیگویید از قانون باید تمکین کرد؟ تمکین از شوهر هم قانون است...
شوهرم آمد از مامورها حکم و کارت شناسایی خواست هیچ برگه ای نشان ندادند به زور اسلحه موتور را بردند...گفتند ضابط قضایی هستند و موتور رفت کلانتری و من ماندم با هزار سوال بی جواب:

۱. در قانون اساسی ذکر شده در مواقعی که قانون در خصوص امری سکوت میکند امر ولی فقیه مقدم است... چرا فتوای رهبری که موتورسواری زنان را خلاف شرع ندانسته اینجا شنیده نمی شود؟

۲. اگر نهادی که من را گرفت ضابط قضاییست چرا پس همه امورات اداری در کلانتری که آن هم ضابط قضاییست و مداخله ای هم در این عملیات نداشت سپری شد؟ و گفتند اگر زبان درازی کنی ۶ مامور شاکی داری رضایت نخواهند داد! مامورها علاقه داشتند از کلمه عملیات استفاده کنند!!

۳. آیا همه مردهایی که از موتور استفاده میکنند گواهینامه دارند؟ جواب مشخصه ولی حتی با وجود نداشتن گواهینامه بخاطر مرد بودنشان به این شیوه دلهره آور متوقف نمی شوند.
.
بسیاری از زنان توان تامین وسیله نقلیه ندارند و موتور با کمترین هزینه می تواند هم مشکلات معیشتی و هم حمل و نقلشان را حل کند. فرزانه رستگار یکی از همین زنان شریف است که به جای هر خلافی با کار در پیک موتوری روزگار می گذارند. درخواست اتخاذ گواهینامه برای زنان نیاز کشور است آن هم در دورانی که زنان کنترل هواپیماها را در دست دارند و به فضا می روند.


 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها