وفاق ملی با بازداشت امثال مطهره گونه‌ای محقق می‌شود؟!

به رسمیت شمردن حقوق مخالفان حاکمیت در جنگ با دشمن بیگانه که بسیار ارزشمند است؛ اما این جمله زمانی باور پذیر خواهد شد که در عمل اثبات شود حاکمیت نیز حق ندارد به مردم معترض تعدی کند جای تعامل! آنگاه وفاق ملی واقعی در داخل کشور محقق خواهد شد که هر تهدید خارجی را خنثی خواهد کرد.

وفاق ملی با بازداشت امثال مطهره گونه‌ای محقق می‌شود؟!

مگر از جمله وعده‌های مسعود پزشکیان برچیدن چنین روندهای غلطی نبود که کشور را با خودی و غیر خودی کردن شهروندان، دچار بحران کرده است؟!

 

امیرحسین مصلی/ روزنامه‌نگار

به یاد دارید پیش از انتخابات ریاست جمهوری در یکی از کارزارهای انتخاباتی نامزد جبهه اصلاحات، وقتی پیرمردی ارزشی خواهان برخورد با دختران بی‌حجاب شد، مسعود پزشکیان چه پاسخی داد؟ او گفت:

«اگر دخترت به حرفت گوش نکرد، چه می‌کنی؟ این‌ها هم دخترای ما هستند و باید تا ابد با آن‌ها تعامل کنیم.»

حال سوال این است که پس از پیروزی چنین گفتمانی در انتخابات که مدعی تشکیل دولت وفاق ملی است، چرا با مطهره گونه‌ای به عنوان نماد دانشجوی معترض نه‌تنها تعامل نشد، بلکه برخی از حامیان رئیس جمهور با نیت‌خوانی‌های ناصواب جای اصل نیک نگری، هم‌صدا با تندروها، مسیر را برای ادامه محرومیت از تحصیل و بازداشت مجدد او از سوی نهادهای امنیتی هموار کردند؟ صرفا به‌سبب چند توئیت اعتراضی! ‏

بدون انصاف تهمت می‌زنند او با این اظهارات به دنبال پناهندگی است با آنکه می‌دانند امکان مهاجرت برای نخبگان مهیا است اما این دانشجو ماندن در وطن را برگزیده یا آنکه می‌گویند این نقدها جلوی گشایش‌های اخیر را می‌گیرد اما نمی‌گویند همین گشایش‌های حداقلی و ناپایدار در کشور که محصول تن دادن حاکمیت به تایید صلاحیت مسعود پزشکیان است، نتیجه کنشگری‌های خیرخواهانه امثال ‎مطهره گونه‌ای است که هم با براندازان خشونت‌طلب مرزبندی دارند که خائنانه به دنبال حمله نظامی بیگانگان به کشورمان هستند برای کاسبی با خون مردم و هم با اصلاح‌طلبان صندوق محور که منفعلانه جز انتخاب میان بد و بدتر صرفا به‌جهت منافع جناحی‌شان، راهکار دیگری نداشتند!

آیا استنباط توهین به مقامات از توئیت‌های مطهره گونه‌ای که صرفا بازنشر شرایط امام جماعت بودن از منابع رسمی بود، مصداق پرونده سازی و پروپاگاندا علیه معترضان نیست؟ آن‌هم از سوی برخی اصلاح‌طلبان نه صرفا تندروها! مگر از جمله وعده‌های مسعود پزشکیان برچیدن چنین روندهای غلطی نبود که کشور را با خودی و غیر خودی کردن شهروندان، دچار بحران کرده است؟!

‏در پایان سخنان ‎اخیر سیدحسن خمینی به‌عنوان یکی از نمادهای وفاق ملی را به‌خاطر بیاورید که در صداوسیما گفت: ‎

«نتانیاهو حق تعدی به ایرانیان را ندارد، حتی اگر ضد انقلاب هم باشند!»

یعنی به رسمیت شمردن حقوق مخالفان حاکمیت در جنگ با دشمن بیگانه که بسیار ارزشمند است؛ اما این جمله زمانی باور پذیر خواهد شد که در عمل اثبات شود حاکمیت نیز حق ندارد به مردم معترض تعدی کند جای تعامل! آنگاه وفاق ملی واقعی در داخل کشور محقق خواهد شد که هر تهدید خارجی را خنثی خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها