آموزش تعمیرات مبل استیل و سلطنتی در منزل

 

مبل استیل یکی از انواع مبل است که چوب بیشتری در بخش بیرونی آن به کار رفته است. معمولا این چوب در دسته و پایه آن استفاده شده که دارای منبت کاری و حکاکی است. لذا مبل استیل به دلیل استفاده زیاد ممکن است در بخش‌های مختلف آن آسیب وارد شود. مثلا فوم آن اثر ارتجاعی خود را از دست بدهد یا پارچه آن دچار سایش و پارگی شود.

آموزش تعمیرات مبل استیل و سلطنتی در منزل

به هر حال هر بخش این مبل قابل تعمیر است و در صورت لزوم تعویض هم می‌شود. به طور کل تعمیرات مبل استیل را باید به مراکز معتبر که دارای نیروی متخصص و ماهر هستند بسپارید. در صورتی که بودجه کافی برای این منظور ندارید، می‌توانید با مطالعه آموزش تعمیرات مبل استیل در منزل، روش تعمیر مبل را یاد بگیرید و خودتان مبلمانتان را تعمیر کنید. 

تعمیر نشیمن مبل استیل در منزل

در نشیمن مبل، اسفنج و فوم قرار دارد که هر یک از آن‌ها طول عمر مخصوص به خود را دارند و با استفاده زیاد دچار نشست می‌شوند. در صورتی که بخش نشیمن مبل شما دارای لمسه دوزی است، باید قسمت لمسه دوزی‌ها را باز کنید. جهت تعمیر نشیمن مبل سلطنتی مراحل زیر را طی کنید. 

  • با کاتر درزهای روکش را باز کرده و فوم یا اسفنج را جدا کنید. 
  • روکش را برگردانید تا بتوانید فوم مبل را بر حسب آن اندازه گیری کنید. 
  • اندازه‌ها باید بر اساس طول و عرض و عمق تعیین شوند. 
  • سه سانتیمتر به هر اندازه اضافه کنید و روی فوم اندازه‌ها را با خودکار تعیین کرده و دور آن‌ها را خط بکشید. 
  • با کارتر فوم را بر حسب اندازه‌های تعیین شده برش دهید. 
  • فرم برش داده شده را داخل رویه مبل قرار دهید. 
  • اگر بخواهید از اسفنج استفاده کنید، توجه داشته باشید که هر چه تراکم و قطر اسفنج بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر خواهد بود و اسفنج‌های رایج از نمونه‌های ۳۰ کیلویی هستند. 
  • فوم در مقابل اسفنج دوام بیشتری داشته و دارای دو مدل سرد و گرم است که نوع سرد دوام بیشتری خواهد داشت. 

تعمیر نشیمن مبل استیل

تعویض رویه مبل استیل در خانه

رویه مبل همان پارچه مبل است که اگر این قسمت از مبل دچار پارگی، پوسیدگی و رنگ پریدگی شده باشد، به گونه‌ای که تعمیر آن ممکن نباشد، باید تعویض شود. جهت تعویض پارچه مبل نیز می‌توان از انواع پارچه‌های چرم، جیر، مخمل و غیره استفاده کرد. پارچه را می‌توانید طبق سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که هر چه این روکش تراکم و ضخامت بیشتری داشته باشد، کیفیت بالاتری خواهد داشت.

جهت تعویض روکش مبل، پارچه مبل را از کلافش جدا کنید. لذا باید محل چسبیدن پارچه به کلاف را پیدا کرده و چسب یا منگنه آن بخش را جدا کنید. توجه داشته باشید به ملایمت این کار را انجام دهید تا پارچه سالم جدا شود، زیرا از پارچه باید به عنوان الگو استفاده کرد. پارچه جدا شده را روی زمین پهن کرده و اندازه‌های دقیق آن را بدست آورید. بر اساس این اندازه ها، پارچه جدید را برش داده و بدوزید و پارچه دوخته شده را به محل کلاف بچسبانید. 

آموزش رویه کوبی مبل استیل در منزل

جهت اجرای رویه کوبی باید مراحل زیر را طی کنید: 

  • کلاف مبل را جهت نصب پارچه آماده کنید. بدین منظور باید اسفنج یا فوم روی اسکلت نصب شود. جهت آماده‌سازی کلاف باید فرایند زیر انجام شوند: 
  • تسمه کشی
  • گونی کشی
  • بریدن قالب‌های اسفنج
  • نصب اسفنج و فوم روی اسکلت
  • بریدن اسفنج یا فوم کف
  • پر کردن محتوای داخل کوسن و پشتی مبل
  • بعد از زیرسازی مبل باید پارچه آن نصب شود. 

پارچه کوبی مبل از اهمیت زیادی برخوردار است، چون در صورت تمیز کار شدن، در زیبایی مبل تاثیر زیادی دارد. لذا بعد از دوخته شدن باید در جای درستش کوبیده شود.  جهت نصب پارچه از ابزار استوپ منگنه یا منگنه کوب استفاده می‌شود. این پارچه باید با ظرافت بیشتری نصب شود تا در آن چروک ایجاد نشود.  همچنین برش و دوخت پارچه باید با ظرافت بیشتری انجام شود.

آموزش رویه کوبی مبل استیل در منزل

شما با دقت و حوصله، می‌توانید مبل استیل خود را در منزل تعمیر کنید،اما همه ما قبول داریم که کار را باید به کاردانش بسپاریم. کیفیت انجام تعمیرات توسط تعمیرکار حرفه‌ای که شغل و مهارتش این کار است، با کیفیت تعمیرات انجام شده توسط خودمان، هرگز یکسان نخواهد بود. برای تعمیر حرفه ای مبلمان می توانید به تعمیرکار حرفه ای تعمیر مبل سلطنتی و استیل مراجعه کنید

تعمیر چوب و رفو مبل سلطنتی

در مبل سلطنتی از متریالی که زیاد استفاده می‌شود، چوب است و چوب به کار رفته در آن دارای منبت کاری و حکاکی است. عموما این چوب کیفیت و استحکام بالایی دارد، به همین دلیل این گونه مبل‌ها را تعمیر می‌کنند. در دسته، پایه و تاج و لبه‌های مبل از چوب استفاده شده و در صورتی که در این بخش رنگ رفتگی، خط و خش و کثیفی مشاهده شود، تعمیرکار آن را رنگ می‌کند و جهت درخشان شدن آن از براق کننده استفاده خواهد کرد. در صورتی که در پارچه مبل سلطنتی پارگی ایجاد شود، می‌توان آن را رفو و وصله کرد. رفو و وصله روکش نیز با چسب یا دوخت انجام می‌شود. باید دقت کرد که فرایند تعمیر این وسیله باید توسط افراد خبره و ماهر انجام شود تا ظرافت اولیه و زیبایی آن حفظ شود. تعمیر کار حرفه‌ای با شناسایی عیوب داخلی و ظاهری مبل نسبت به تعمیر آن به بهترین نحو ممکن اقدام می‌کند.

منبع: https://mobletoranj.com

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها