هشدار وقوع آخرالزمان از سوی ایلان ماسک

ایلان ماسک می‌گوید: «انسان ها مثل دایناسورها منقرض می‌شوند» و قطعا «این موضوع دوباره اتفاق خواهد افتاد. موضوع فقط این است که کِی.» 

هشدار وقوع آخرالزمان از سوی ایلان ماسک

ایلان ماسک، میلیاردر شناخته شده SpaceX در توییتر به ۱۰۴ میلیون دنبال کننده‌اش هشداری جدی درباره پایان تمدن داد و انسان‌ها را با دایناسورها مقایسه کرد.

 

 

سرمایه دار ۵۱ ساله تسلا پس از به اشتراک گذاشتن یک لینک از مقاله خبری بی‌بی‌سی که درباره مرگ دایناسورها نوشته شده بود، نوشت: «این موضوع دوباره اتفاق خواهد افتاد. موضوع فقط این است که کِی.» و ظاهرا با این جمله به پایان زندگی بشر اشاره داشت.

 

در مقاله BBC درباره دایناسورها آمده بود: «سیارکی که به دوره کرتاسه، سومین دوره میانه‌زیستی، پایان داد، دایناسورهای معروفی مانند تیرانوسوروس، تریسراتوپس و همچنین موجودات کمترشناخته‌شده اما عجیبی مثل آنزو یا مرغ جهنم را با خود برد. این مقاله در ادامه توضیح داد که حیوانات کوچک جونده‌مانندی نظیر پرگاتوریوس و همچنین اجداد دور ما جای ساکنان سابق این سیاره را گرفتند.

 

بسیاری از طرفداران ماسک در این بحث شرکت کردند. یکی از آن‌ها گفت: «همین حالا هم دارد اتفاق می‌افتد.»

 

دیگری حدس زد: «می‌دانیم که در ۱۰ درصدِ گذشته‌ی زمین، پنج انقراض دسته جمعی عمده وجود داشته است. هر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون سال یک‌بار. و در ۶۵ میلیون سال گذشته به‌طرز ترسناکی اتفاقی نیفتاده… فقط خواستم بگویم زندگی در دو سیاره در این زمان بسیار خوب به نظر می‌رسد.»

 

او هفته گذشته پس از نظریه مشابهی خبرساز شده و گفته بود گرمایش زمین بزرگ‌تری تهدیدی نیست که گونه ما با آن مواجه است. ایلان هم به‌طور مشابه به کاربران اینترنت هشدار داد که فروپاشی جمعیت به دلیل نرخ پایین زاد و ولد خطری بسیار بزرگ‌تر از گرمایش جهانی برای تمدن است.» نظریه‌ای که مخالفان و موافقان بسیاری داشت.

 

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این گفته ایلان ماسک پرسید: «آیا بچه دار شدن تنها راه حل موجود است؟» که ماسک با یک «بله» ساده پاسخ داد.

 

کاربر دیگری که به نظر می‌رسید علاقه چندانی به نظریه های ماسک ندارد گفت: «او فقط مزخرفاتی از خودش درمی‌آورد که ببیند می‌گیرد یا نه.» کاربر دیگری هم نوشت: «در این مورد خیلی اشتباه می‌کنی ایلان.»

 

میلیاردر حوزه فناوری علی رغم تفکرات ترسناکش در مورد آخر الزمان به خاطر آنکه با یک پرواز ۹ دقیقه‌ای با جت خصوصی اش از سانفرانسیسکو به سن خوزه کالیفورنیا رفت خبرساز شد.

 

کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست شدند و او را «پسرِ بدِ میلیاردر» نامیدند و اشاره کردند که او می‌توانست با قطار برود که تنها پنج ایستگاه داشت. یکی از کاربران نوشت: «اما زنان برای حفظ نسل بشر باید فرزندان بیشتری داشته باشند در حالی که پسرهای بد میلیاردر می‌توانند به غیر قابل سکونت کردن زمین ادامه دهند

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها