بررسی معماری هتل ترنج کیش در اتاق و رستوران ها

هتل ترنج کیش، مجموعه‌ای ۵ ستاره است که به دلیل معماری متفاوت خود و قرار گرفتن روی آب توجه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. با مشاهده نمای این هتل می‌توان تلفیقی از معماری اصیل و مدرن را که در کنار هم ترکیبی باشکوه ایجاد کرده‌اند، مشاهده کرد. این‌هتل، سوئیت‌ها و اتاق‌های مجهزی در خود جای داده که بیشترشان نمایی چشم‌نواز به سمت دریا دارند. کف اکثر واحدهای اقامتی هتل ترنج شیشه‌ای بوده و به مهمانان اجازه می‌دهد تلألؤ و انعکاس زیبای موج‌ها را در آرامش تماشا کنند.

بررسی معماری هتل ترنج کیش

آشنایی با هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش به دلیل معماری متمایز خود که روی آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفته، به یکی از هتل‌های معروف ۵ ستاره در این‌جزیره تبدیل شده است. این هتل در سال ۱۳۹۴ در شمال غرب کیش ساخته شده است. در این مجموعه ۱ طبقه، ۱۰۰ واحد اقامتی مختلف جای دارد که هرکدام معماری و امکانات منحصربه‌فردی به خود اختصاص داده‌اند که می توانید در این ویدئو مشاهده کنید‌. اتاق دوتخته رو به ترنج، سوییت دونفره رویال رو به ترنج، اتاق دوتخته رو به دریا و اتاق دوتخته رو به غروب تنها تعدادی از واحدهای اقامتی این هتل هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

معماری هتل ترنج کیش

هتل ترنج یکی از زیباترین هتل‌های کیش از نظر معماری محسوب می‌شود. در نمای این هتل می‌توان نقاشی‌های باستانی ایران زمین را که جلوه‌ای اصیل به آن افزوده است، مشاهده کرد. نصف این هتل در آب و نصف دیگر آن در خشکی واقع شده و یکی از زیباترین هتل‌های نوساز و امروزی به شمار می‌آید. هتل ترنج کیش از معماری مدرن زیبایی برخوردار است و عنوان اولین هتل دریایی خاورمیانه را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت سایه‌گستر نقش‌جهان در سال ۱۳۸۹ طرح این هتل متفاوت را ارائه داد و شروع به ساخت آن کرد.

معماری رستوران و کافی شاپ هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش دارای سه رستوران و دو کافه باکیفیت برای آسایش مهمانان است‌. رستوران تاج ترنج و رستوران خورشید روی عرشه چوبی این هتل واقع شده‌اند و رستوران دیگر که به رستوران ساحلی معروف است روی ماسه‌های کنار ساحل دیده می‌شود. یک کافی‌شاپ هم روی اسکله چوبی و دیگری روی ساحل قرار دارد. طراحی متفاوت این هتل باعث ایجاد اکوسیستمی برای زندگی پرندگان شده و مهمانان بایستی هنگام مراجعه به این مکان‌ها مواظب محیط‌زیست این حیوانات باشند. دوست‌داران محیط‌زیست تندیس‌های گوناگونی به معماران و سازندگان هتل ترنج به نشانه قدردانی جهت حفظ این محیط‌زیست اهدا کرده‌اند.

معماری هتل ترنج کیش و محیط زیست

هتل ترنج کیش اولین اقامتگاه خاورمیانه است که روی آب قرار دارد؛ ولی برای ساخت آن هیچ آسیبی به محیط‌زیست وارد نشده است. این مجموعه با هزار پایه که به عنوان زیر بنا عمل می‌کنند ساخته شده و آب دریا از زیر این پایه‌ها عبور می‌کند. برای ساخت این هتل از مصالح باکیفیت و مستحکم استفاده شده و در معماری آن می‌توان نشانه‌هایی از هتل‌های مالدیو و کارائیب را تشخیص داد. معماری این هتل به شیوه‌ای هوشمندانه طراحی شده و با نگاه از بالا به این بنا می‌توان شکوه ترنج را مشاهده کرد.

معماری هتل ترنج کیش و محیط زیست

اتاق‌های هتل ترنج کیش

هتل ترنج واحدهای اقامتی مختلفی با متراژهای متنوع دارد. اگر به دنبال واحدی بزرگ هستید می‌توانید سوئیت رزرو کنید؛ ولی اگر یک اتاق 40 متری هم برایتان کافی است، می‌توانید از اتاق‌های دوتخته استفاده کنید. از امکانات موجود در این واحدهای اقامتی می‌توان به یخچال، دراور، میز تحریر، چای‌ساز، روم سرویس، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی فرنگی، لوازم بهداشتی، اینترنت، مینی بار رایگان و سیستم گرمایش و سرمایش اشاره کرد.

سوئیت امپریال

واحد امپریال بزرگ‌ترین واحد هتل ترنج کیش با مساحت ۱۲۰ مترمربع است. در این واحد اقامتی دو اتاق‌خواب با یک تخت دونفره در هر کدام وجود دارد. در سالن نشیمن نیز مبلمان و میز و صندلی ۶ نفره نیز برای آسایش مهمانان تعبیه شده است. از بالکن این واحدها که یک جکوزی هم در خود جای داده‌اند، می‌توان چشم‌اندازی زیبا از دریا را مشاهده کرد. کف واحدهای امپریال از شیشه ساخته شده و می‌توانید حرکت موج‌های شفاف را تماشا کنید. از امکانات این اتاق‌ می‌توان به تلویزیون، حمام با وان و سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم تهویه‌مطبوع و مینی بار اشاره کرد.

سوئیت رویال رو به غروب

سوئیت رویال رو به غروب همان‌طور که از نامش پیداست چشم‌اندازی زیبا به دریا و غروب ارائه می‌دهد. این واحدها با مساحت ۶۰ مترمربع، یک اتاق‌خواب با یک تخت دبل در خود جای داده‌اند. همچنین یک کاناپه تخت شو هم در نشیمن وجود دارد که می‌توانید ظرفیت آن‌را تا ۳ نفر افزایش دهید. کف این سوئیت‌ها شیشه‌ای بوده و منظره‌ای دیدنی را به مهمانان ارائه می‌دهند. با اقامت در این واحد می‌توانید از صبحانه و نهار رایگان هم استفاده کنید.

سوئیت رویال روبه دریا

سوئیت رویال رو به دریا هتل ترنج، واحدی ۶۰ متری با یک اتاق‌خواب و یک تخت دونفره است. از امکانات اتاق‌خواب این واحد می‌توان تلویزیون و میز آرایش را نام برد. کف شیشه‌ای این واحدها منظره‌ای زیبا از حرکت موج‌های آب آزاد و زلال را به مهمانان ارائه می‌دهد. نورپردازی و ترکیب رنگ پرده‌های سوئیت رویال هتل ترنج مکمل یکدیگر بوده و حس آرامش منحصربه‌فردی رابه مهمانان القا می‌کنند. صبحانه و نهار این واحدها رایگان است.

سوئیت رویال ترنج

هنگام ورود به سوئیت رویال ترنج اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، رنگ آبی زیبای دیوارها و پرده است. این واحدها با ترکیب رنگ منحصربه‌فردی که دارند در کنار سایر امکانات رفاهی اقامتی لذت‌بخش برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. از امکانات این واحدهای ۶۰ متری می‌توان به کف شیشه‌ای، صبحانه و نهار رایگان، مینی بار، چای‌ساز و سیستم تهویه‌مطبوع اشاره کرد.

اتاق دو تخته روبه غروب

در اتاق‌های دوتخته رو به غروب می‌توانید نمایی چشم‌نواز از آب‌های آزاد و غروب خورشید را تماشا کنید. مساحت این اتاق‌ها ۴۰ متر است؛ ولی معماری آن‌ها به‌گونه‌ای انجام شده که فضا بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. کف این اتاق‌ها شیشه‌ای بوده و معماری هوشمندانه آن در کنار رنگ آبی آرامش‌بخش دیوارها، فضایی متمایز و دنج ایجاد می‌کند. تخت دو نفره، حمام با وان و سرویس بهداشتی فرنگی، کاناپه تخت شو و تلویزیون از امکانات این اتاق‌ها هستند.

اتاق دو تخته روبه دریا

اتاق‌های رو به دریای هتل ترنج با مساحت ۴۰ مترمربع بسیار شبیه اتاق‌های دو تخته رو به غروب هستند. این اتاق‌ها هم مجهز به کف شیشه‌ای، کاناپه تخت شو، یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره، تلویزیون، حمام و وان با دیوار شیشه‌ای هستند. بالکن این واحدها رو به آب‌های آزاد است و مهمانان می‌توانند چشم‌اندازی زیبا از دریا را تماشا کنند.

اتاق دو تخته

اتاق دو تخته از ارزان‌ترین واحدهای این هتل است که ۴۰ مترمربع مساحت دارد. طراحی فضای داخلی این اتاق با دیوارهای یاسی و پرده‌هایی به رنگ بنفش صورت گرفته و محیطی دلنشین ایجاد کرده است.‌ یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره، کاناپه تخت شو و حمام مجهز به وان از امکانات این واحد مقرون‌به‌صرفه هستند.اتاق‌های هتل ترنج کیش

سخن پایانی

هتل ترنج کیش، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد هم از نظر معماری و هم از نظر واحدهای اقامتی مجهز محسوب می‌شود. نیمی از بنای این مجموعه روی آب و نیم دیگر آن‌در خشکی قرار دارد؛ به‌عبارتی هتل ترنج در میان محیط‌زیست حیواناتی مانند پرندگان دریایی ساخته شده است. رستوران‌ها و اتاق‌های این‌هتل با معماری بی‌نظیر خود اقامتی لذت‌بخش فراهم می‌کنند. در سوئیت‌ها و اتاق‌های این‌هتل امکانات رفاهی مناسبی تعبیه شده است.

منبع: https://hihotel.ir/kish-hotel-toranj/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها