دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است

بحران دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است / حل مشکل دریاچه ارومیه یک «عزم ملی» را می‌طلبد.

دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است

محمدرضا عارف معاون اول زئیس جمهور:

دریاچه ارومیه تنها دریاچه‌ای در جهان نیست که با بحران روبرو شده است، کشورهایی مختلفی با این بحران روبرو شده اند، باید مطالعه کنیم که آنها چطور این مشکل را حل کرده‌اند، اینکه بگوییم نمی‌شود«هنر» نیست، باید «راهکار» پیشنهاد داد و مشکل را حل کنیم.

مشکل دریاچه ارومیه، تنها یک بحران برای سه استان همجوار دریاچه نیست، بلکه یک بحران ملی است که حل آن هم «عزم ملی» و راهکار ملی نه محلی را می‌طلبد.

قبل از شروع کار«کارگروه ملی دریاچه ارومیه»، وضعیت فاجعه‌بار بود و مشکل دریاچه ارومیه، از مهمترین مسائل ملی امروز ایران است و ما اکنون برای حل آن، نیاز به یک عزم ملی داریم و اکنون زمان آن است که تصمیمات درستی که در دولت‌های گذشته گرفته شده است را عملی کنیم.

اگر کم کاری‌ها را متوجه یکدیگرکنیم،‌ بحران بزرگتر خواهد شد اما باید با جدیت دنبال راهکار باشیم و دیگر نمی‌شود با رویکرد «منطقه‌‌ای» و «استانی» مشکل را حل کرد، با آنکه‌ استان‌های آذربایجان شرقی وغربی و کردستان که در همسایگی دریاچه هستند نقش برجسته ای برای نجات دریاچه دارند اما واقعیت این است که تنها یک عزم ملی می تواند ارومیه را نجات دهد.

دریاچه ارومیه، تنها دریاچه‌ جهان نیست که با بحران روبرو شده و کشورهای دیگر نیز با چنین بحرانی روبرو بوده‌اند که آن را حل کرده‌اند ‌اکنون ما نیز باید با استفاده از دستاوردهای این کشورها، بحران دریاچه ارومیه را حل کنیم.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها