کونیکو یامامورا مادر شهید «محمد بابایی» درگذشت+عکس

مادر شهید محمد بابایی از شهدای دفاع مقدس شامگاه روز دوشنبه 23 خرداد ماه به فرزند شهیدش پیوست.

کونیکو یامامورا مادر شهید «محمد بابایی» درگذشت+عکس

او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

شهید «محمد بابایی» در بیست و نهم بهمن ماه سال ۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جهبه حق علیه باطل حضور یافت. او در بیست و دوم فروردین ماه ۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی شهید شد.

درباره این مادر شهید بیش‌تر بدانید

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شده و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم شد و از سوی انتشارات «سوره مهر» هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد./ فارس

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها