جشنواره فیلم لندن با فیلم «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» افتتاح می‌شود

شصت و سومین جشنواره فیلم لندن در حالی از ده مهر شروع می‌شود که فیلم دیوید کاپرفیلد در افتتاحیه آن نمایش داده می‌شود

جشنواره فیلم لندن با فیلم «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» افتتاح می‌شود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: فیلم سینمایی تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد اقتباسی ازمحبوبت‌ترین شخصیت ادبی است که توسط «چارلز دیکنز» نوشته شده و با کارگردانی «آرماندو یانوچی» به تصویر در آمده است.

جشنواره فیلم لندن بزرگترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیا است که هر بار بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. جشنواره لندن که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هر ساله در نیمه دوم اکتبر زیر نظارت و پشتیبانی بنیاد فیلم بریتانیا برگزار می‌شود. امسال در افتتاحیه شصت و سومین دوره این جشنواره فیلم سینمایی دیوید کاپرفیلد به نمایش در می‌آید.

در این اثر نقش دیوید کاپرفیلد را  بازیگر انگلیسی فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین»، با نام «دِو پاتِل» بازی کرده است، که هم بازی او «تیلدا سوئینتون» است. این فیلم داستان یکی از معروف‌ترین شخصیت ادبی با نام دیوید کاپرفیلد است. مردی که همزمان شرور و مهربان، پولدار و فقیر است که با شخصیت‌های برجسته انگلستان دیدار می‌کند.

رمان دیویدکاپرفیلد نوشتهٔ چارلز دیکنز نویسندهٔ انگلیسی و نیز نام شخصیت اصلی همین داستان است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۸۵۰ میلادی منتشر شد. دیکنز آن را از سایر کتاب‌های خود برتر می‌دانست شاید از این رو که حوادث هیجان‌انگیز و بسیاری از عناصر داستان برگرفته از رخدادهای زندگی خود او است و می‌توان گفت بیش از دیگر رمانهای او، قالب اتوبیوگرافی دارد.

این فیلم توسط کمپانی لاینزگیت در بریتانیا اکران عمومی می‌شود.

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن از تاریخ 2 تا 13 اکتبر (10 تا 21 مهرماه) برگزار می‌شود و برنامه کامل فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی روز 29 اوت (7 شهریور) اعلام می‌شود.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها