اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو «ویژه فیلم اول کارگردانان» اعلام شد/ «محمدعلی کشاورز» جای «علی نصیریان» را گرفت

۱۰ فیلم‌ پذیرفته شده در بخش «نگاه نو» سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، توسط محمد علی کشاورز معرفی شدند.

اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو «ویژه فیلم اول کارگردانان» اعلام شد/ «محمدعلی کشاورز» جای «علی نصیریان» را گرفت

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینبه گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دقایقی پیش، پس از پایان جمع‌بندی آرای هیأت انتخاب بخش فیلم‌های سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر متشکل از: محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی، اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) به شرح زیر اعلام شد:

۱- آن شب (کارگردان: کورش آهاری، تهیه‌کننده: محمد درمنش)
۲- بی‌صدا حلزون (کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته)
۳- پدران (کارگردان: سالم صلواتی، تهیه‌کننده: شهرام مسلخی)
۴- پوست (کارگردان: بهمن ارک و بهرام ارک، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح)
۵- دشمنان (کارگردان: علی درخشنده، تهیه‌کننده: مجید برزگر)
۶- روز صفر (کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان)
۷- ریست (کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده)
۸- شنای پروانه (کارگردان: محمد کارت، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی)
۹- کشتارگاه (کارگردان: عباس امینی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی)
۱۰- لباس شخصی (امیرعباس ربیعی، تهیه‌کننده: حبیب والی‌نژاد)
این ده فیلم، نخستین تجربه فیلمسازان هستند که پروانه ساخت سینمایی خود را از سازمان سینمایی کسب کرده‌اند.
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

خبرآنلاین نوشت که دبیرخانه جشنواره فجر اما برای اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش نگاه نو ، ابتکاری جالب داشت. آن‌ها که سال قبل به طور ویژه برای استاد علی نصیریان سنگ تمام گذاشته بودند، این بار و پس از چندسالی کم‌خبری از استاد محمدعلی کشاورز، به سراغ این چهره نامی سینمای ایران رفتند. مردی که مدت‌هاست کمتر اخبارش رسانه‌ای می‌شود و بیشتر شایعاتی تلخ درباره‌اش در رسانه‌ها می‌پیچید. شایعاتی که البته مدام خوشبختانه تکذیب شدند تا این ستاره درخشان سینما و تئاتر ایران از دهه ۴۰ تا آغاز دهه ۹۰، رو به دوربین جشنواره نگاه کند و با شیرینی کلامش نام فیلم‌های برگزیده را از ته دل بخواند. انگار جلوی دوربین علی حاتمی ایستاده تا سکانس‌هایی از «مادر» را ضبط کنند یا انگار برایش «هزار دستان» و نقش شعبان استخوانی تداعی شده بود. دست‌هایش با آن آثار به‌جا مانده از ضعف بالا رفتن سن و سال‌های طاقت‌فرسای بیماری، طوری حرکت می‌کردند که نقشش را در «پدرسالار» برای‌مان تداعی کنند که او بودن جلوی دوربین را ذاتی در وجودش دارد. صدایش شاید گرفته، کمرش شاید توان راست ایستادن ندارد اما تمام وجودش هنرپیشگی است حتی با همین صدای خسته و پیکر نشسته بر صندلی.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها