نورالدین آهی؛بیرون دولت اما در کنار دولت

نورالدین آهی از چهره‌های با تجربه اصلاح‌طلب است که در ۲۷ سال گذشته و با تولد جریان اصلاح‌طلبی همواره بدنبال نشو و نمای این نهضت بود و هیچگاه بدنبال سهم‌خواهی نبود بلکه در کمال گمنامی برای اعتلای کشور تلاش می‌کرد.

نورالدین آهی؛بیرون دولت اما در کنار دولت

امیررضا نظری عضو شورای سیاستگذاری ستاد مسعود پزشکیان

اوایل خردادماه امسال و در شرایطی که کشور در بهت از دست دادن رئیس جمهور فقید بود دوستی قدیمی که همواره در این سال‌ها در کنار دکتر پزشکیان،یار و یاور او بود برای تشکیل هسته اولیه ستاد تماس گرفت. آقای نورالدین آهی از چهره‌های با تجربه اصلاح‌طلب است که در ۲۷ سال گذشته و با تولد جریان اصلاح‌طلبی همواره بدنبال نشو و نمای این نهضت بود و هیچگاه بدنبال سهم‌خواهی نبود بلکه در کمال گمنامی برای اعتلای کشور تلاش می‌کرد. 

ایشان که در سال ۱۴۰۰ ریاست  ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان را برعهده داشت،همواره خود را وقف دکتر پزشکیان کرده و از هیچ کمکی به او دریغ نکرد،از این رو معاونت اجرایی ستاد را برعهده گرفت و به سازماندهی و تشکیل ستاد پرداخت. در ایام مابین ثبت نام تا اعلام تایید صلاحیت‌ها در ستاد مستقر بود و با چهره‌های مختلف دیدار می‌کرد. پس از احراز صلاحیت دکتر پزشکیان هم برخلاف برخی که بدنبال حکم و سمت در ستاد بودند، بدون هیاهو و یا خودنمایی در ستاد خیابان فاطمی مستقر شد و همواره در دسترس بود تا اگر کم و کاستی از هرنظر بود آن را برطرف کند. پس از انتخابات به دلیل جایگاهی که نزد رئیس جمهور منتخب داشت،به عضویت در شورای راهبری منصوب شد و در آن مقطع کوتاه اما خطیر نیز صدای مردم و اقشار مختلف بود و در ساماندهی  کمیته‌ها و کارگروه‌ها و به تبع آن تعیین وزرا،نظر مردم را منعکس می‌کرد. 

پس از رای اعتماد کابینه برخی که یک صدم او تلاش نکرده بودند،در پی کسب پست و‌ مقام بودند اما او که اگر اراده میکرد قطعا یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری را کسب میکرد،ترجیح داد از حضور در دولت امتناع کند و در بیرون دولت از دولت دفاع کند. برای من که نزدیک به ۲ دهه است به فعالیت سیاسی می‌پردازم چنین بزرگ‌منشی و مناعت طبعی هرگز آشنا نبود و چنین سیاستمداری را تاکنون ندیده‌ام. ایشان در تاریخ سیاسی ایران در سطح ملی تاثیرگذار و همواره برای ایران تلاش کرده است و به یقین باید گفت ایشان فراموش نشدنی است هر جا منافع مردم ایران و اعتلای دولت چهاردهم مطرح می شود ایشان از خود گذشته و چه بسا باید از رفتار و کردار ایشان به نیکی یاد کرد.

امیدوارم این روحیه در بین فعالین سیاسی کشور ایجاد شود و همه فارغ از جناح و فکر و اندیشه،مشی سیاسی آقای آهی را که در گمنامی بدنبال موفقیت جمعی بود ادامه دهند.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها