چرا به شورای نگهبان حمله می‌کنند؟

وحید جلیلی یک بار به درستی گفته بود که «اصولگرایان» به خاطر رانت‌ها «مفنگی» شده‌اند: «اصولگراهای مفنگی امروز همان پهلوان پنبه‌هایی هستند که به دوپینگ عادت کردند»

چرا به شورای نگهبان حمله می‌کنند؟

نماینده قم مدعی مهندسی انتخاباتی شده که خودشان برگزار کردند

 

امتداد نوشت: کار نظارت استصوابی به جایی رسیده که حامیان جلیلی از رفتار آن‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند. اینطور که مشخص است این دسته نه تنها هیچ اعتقادی به این ندارند که باید با رأی مردم به حکومت برسند، بلکه از شورای نگهبان ناراحتند که شرایط پیروزی آن‌ها را فراهم نمی کند.


محمد منان رئیسی نماینده قم در یادداشتی نتیجه انتخابات را «اشتباه عجیب» شوررای نگهبان و «چینش سیاسی نامزدها» معرفی کرد. به عبارت روشن‌تر او مدعی مهندسی انتخاباتی شده که خودشان برگزار کردند.

این نماینده حامی جلیلی در مجلس اعضای شورای نگهبان را کسانی معرفی می‌کند که زیر باد کولر نشستند و عاقبت اندیشی هم بلد نیستند: «اینکه به راحتی و بدون عاقبت‌اندیشی، طی پنج شش روز، پشت میز و زیر باد کولر بنشینند و بدون تحلیل لازم، ترکیبی را در فرایندی غیر شفاف تحویل ما دهند که هیچ جوره، حتی با خون دل خوردن و دوندگی مستمرِ جوانان و طلبه‌های انقلابی زیر گرمای چهل پنجاه درجه هم نتوان درستش کرد انصاف نیست.»

نماینده قم پا را فراتر گذاشته و به صراحت از مهندسی انتخابات حرف زده که خروجی آن به نفع اصلاح طلبان در آمده است: «به ما که قاعدتا پاسخگو نیستند اما امیدوارم لااقل نزد خود بیاندیشند که انصافا اگر قرار بر مهندسی انتخابات (گرچه سهوا) به نفع دوستان اصلاح طلب بود آیا می‌شد چینش نامزدها را بهتر از این اعلام نمود؟! قطعا خیر! انشاالله درس عبرتی بشود برای موارد آتی.»

اینکه این دوستان شرم و حیا را کنار گذاشتند و برای پیروز شدن در انتخابات هیچ اهمیتی به رای مردم نمی‌دهند، بلکه منتظر نقش آفرینی شورای نگهبان هستند، بیشتر به رفتار خود شورای نگهبان باز می‌گردد.

واقعیت این است که وحید جلیلی یک بار به درستی گفته بود که «اصولگرایان» به خاطر رانت‌ها «مفنگی» شده‌اند: «اصولگراهای مفنگی امروز همان پهلوان پنبه‌هایی هستند که به دوپینگ عادت کردند» وحید جلیلی در انتقاد به اصولگرایان که به رای مردم توجه نمی‌کنند و به دوقطبی سازی «اعتیاد پیدا کردند»، گفته بود: «وقتی که می‌شود با متهم کردن دیگران به ضدّولایت فقیه، به راحتی فضا ایجاد کرد و دوپینگ کرد و انتخابات‌های متعددی را برد، برای چه ما باید بیاییم برای توده، برای جمهور مردم وقت بگذاریم؟» مقصر اصلی این وضعیت و دراز شدن زبان جریان انقلابی بر روی شورای نگهبان، عملکرد خود این شوراست که باعث شده هیچ کدام از جریان‌های سیاسی و رای دهندگان از تصمیمات آن‌ها ناراضی باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها