یک گام به جلو: پزشکیان تضمین داد!

متن حسین جنتی شامل این مواد است: یک: تضمین می‌دهم گشت ارشاد از خیابان جمع شود. دو: تضمین می‌دهم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی برداشته شود. سه: تضمین می‌دهم اگر فشاری به دولت آوردند تا مقابلِ خواست مردم بایستد آن را صریح افشا کنم. آقایان پزشکیان، ظریف و جهرمی زیر این نوشته را امضا کنند و انگشت بزنند من رای می‌دهم.

یک گام به جلو: پزشکیان تضمین داد!

مسعود پزشکیان یک متن مشخص مبتنی بر تعهد و تضمین آزادی‌های اجتماعی مردم را، امضا خواهد کرد و با ارائه این تضمین، بخشی از تحریمی‌ها نیز متعهد به رأی دادن خواهند شد

 

در یک جدل توئیتری که روز یکشنبه مابین حسین جنتی شاعر شناخته شده و فعال در فضای مجازی با حساب کاربری پزشکیان و آذری جهرمی انجام شد، در نهایت قرار بر این شد که مسعود پزشکیان یک متن مشخص مبتنی بر تعهد و تضمین آزادی‌های اجتماعی مردم را، امضا کرده و با ارائه این تضمین، بخشی از تحریمی‌ها نیز متعهد به رأی دادن خواهند شد.

حسین جنتی نوشت:

من جز همین متن که در توییت زیر نوشته‌ام هیچ متن دیگری را از آقایان نخواهم پذیرفت و صریح گفته‌ام این را، چقدر ممکن است به آن امضا پایبند باشند؟ من هم مثل شما نمی‌دانم، خیلی‌ها فحش می‌دهند که بی‌نتیجه است، من از آن‌ها دعوت می‌کنم بیایند همه‌ی این‌ها را بکشند ما را نجات بدهند...

متن حسین جنتی شامل این مواد است:

یک: تضمین می‌دهم گشت ارشاد از خیابان جمع شود.

دو: تضمین می‌دهم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی برداشته شود.

سه: تضمین می‌دهم اگر فشاری به دولت آوردند تا مقابلِ خواست مردم بایستد آن را صریح افشا کنم.

آقایان پزشکیان، ظریف و جهرمی زیر این نوشته را امضا کنند و انگشت بزنند من رای می‌دهم.


پزشکیان نیز در پاسخ نوشت:

تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر  گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن بازی و فشارهای بیرونی در همه جلسات و تمام قد بایستد

حسین جنتی شاعر: بیایید این تضمین را بپذیریم، من به نمایندگی از شما قول گرفتم برگه را با امضا و اثر انگشت هرسه بزرگوار بگیرم، به رویت شما برسانم و در جایی که همه توافق خواهیم کرد نگهداری کنیم تا ببینیم چه خواهد شد.

گزارش:

جنتی: آقای پزشکیان گفته‌اند تا چهارشنبه در مقابل دوربین برگه را امضا خواهند کرد، تاکید کردم «همان متن» و البته با امضای آقایان ظریف و آذری جهرمی مورد قبول است.

(ستاد آقای پزشکیان)

صبر می‌کنم.

حالا با مشاهده این گفتمان که در فضای مجازی شکل گرفته، می‌توان امیدوار بود که ابزارهای دنیای مدرن در خدمت فعالان مدنی و سیاسی قرار گیرد. شاید از این پس با چانه‌زنی و دریافت تضمین و تعهدات جدی و قابل دسترسی، سطح کنشگری در جامعه ارتقا یابد و با درخواست‌های مشخص و انتقال خواست جامعه، اصلاح رویه‌ها و سیاست‌ورزی‌ها بدون هزینه‌های سنگینی همچون زندان انجام گیرد. 

همچنین تحرکات کف خیابانی ضرورتی نخواهد داشت‌. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    این کارای عوام فریبانه رو نکنین بیشتر مردم رو از خودتون دور میکنین. تضمین گشت ارشاد و فیلترینگ؟؟؟؟ اینها اصلا دست رئیس جمهور به تنهایی نیست. خود پزشکیان توی مجلس طرفدار گشت ارشاد بود، حالا عوض شده یهو؟؟؟؟

  • مم

    این تضمین را باید از کس دیگری بگیرید. در اختیار آنها نیست.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها