زنگزور مایه دردسر ایران می‌شود؟

اظهارات اردوغان درباره زنگزور مبنای حقوقی ندارد. اهداف پنهان باکو با نقض آتش‌بس آشکار شد.

زنگزور مایه دردسر ایران می‌شود؟

سالار سیف الدینی، کارشناس مسائل قفقاز جنوبی، گفت:

مبنا تفاهم‌نامه آتش‌بس هشتم نوامبر ۲۰۲۰ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین روسیه است که در متن آتش‌بس درباره لاچین (که قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند) از کلمه کریدور استفاده شده اما در بند دیگری تنها از واژه راه‌های مواصلاتی استفاده شده است.

با اتفاقاتی که اخیرا رخ داد، عملا تفاهم‌نامه آتش‌بس را نقض کردند، صلح‌بانان روسیه به وظیفه خود و ضمانت آتش‌بس عمل نکردند و لاچین و قره‌باغ تصرف شد.

او با اشاره به صحبت‌های اردوغان مبنی بر عبور زنگزور از ایران و سیگنال مثبت از سوی تهران برای ایجاد کریدور گفت: صحبت‌های اردوغان خالی از مبنای حقوقی است و به نوعی پیشنهاد به ایران است. فکر نمی‌کنم حتی باکو هم موافق باشد، اگر غیر از این بود نیازی به جنگ و حتی مطرح کردن ایجاد کریدور زنگزور نبود./ ایسنا

ارسال نظر

  • خان...خ.اهری اسمیر

    مگر شما از نتایج دیدار آقای بذرپاش وزیر راه و توافق و آغاز عملیات پل خبر ندارید..کارهایی که افرادی مثل شما در ده ها رسانه و یا مثل وزیر خارجه و ..نتوانستند انجام دهند آقای بذرپاش انجام می دهد .

  • ناشناس

    کریدور ارس تصویب شد،آقای بذرپاش از طرف دولت،امضا نمودند.

  • فرهاد

    اشتباه نکنید هم مسیر ایران هم زنگزور.به این میگن جاده های مواصلاتی فرار.یعنی دو جاده موازی که اگه یکی قطع شد از دیگری استفاده کرد تا جاده دالان کریدور به اهرم فشارریک دولت تبدیل نشه.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها