حسین جلالی نماینده اصولگرای مجلس به مستقل گفت:

عامل افزایش قیمت‌ها مجلس است نه دولت

جلالی می‌گوید: عامل افزایش قیمت‌ها مجلس است نه دولت! دولت فقط پیشنهاد داد اما آن نهادی که آن را تصویب کرد مجلس بود نه دولت! آقایان می‌گویند نه ما ارز را هدفمند کردیم نه حذف! شما اسم کشک را نبات بگذارید آیا ماهیت کشک عوض می‌شود؟!

عامل افزایش قیمت‌ها مجلس است نه دولت

حسین جلالی، نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگو با مستقل گفت: من می‌توانم پا‌های شما را ببندم و بگویم بدو؟! وقتی ما در مجلس قانون تصویب می‌کنیم که دیگر ارز ۴۲۰۰ وجود نخواهد داشت و ارز باید آزاد شده و به قیمت ۲۵ هزار تومان برسد و به نحوی شما ارز ۴۲۰۰ تومانی را تبدیل به ۲۵ هزار تومان می‌کنید چگونه توقع دارید هیچ چیزی گران نشود و همه اقلام به همان قیمت گذشته فروخته شود؟!

 

به گزارش سرویس سیاسی مستقل؛ با گذشت بیش از یک‌سال از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی، حتی صدای اعتراض حامیان انقلابی او نیز بلند شده که چرا برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش، نتوانست کشور را بدون گره زدن اقتصاد به احیای برجام مدیریت کند، با این همه هستند کسانی که کماکان از اقدامات غیر کارشناسانه دولت انقلابی دفاع می‌کنند.

به همین بهانه گفت‌گویی با حسین جلالی، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری داشته‌ایم تا با منطق حامیان دولت انقلابی بیشتر آشنا شویم:

 

 آقای جلالی! چند روز پیش جلال محمودزاده نماینده مهاباد اذعان داشتند که دولت نتوانسته به ۷۰ درصد از شعارهایش جامعه عمل بپوشاند؛ با توجه به انتقادات گسترده نمایندگان مجلس از دولت ابراهیم رئیسی، نظر شما در این رابطه چیست؟

 

آقای رئیسی وارث دولت‌هایی‌ است که ۱۲ سال ترک فعل‌های بسیاری داشتند که این ترک فعل‌ها از رتبه‌بندی معلمان گرفته تا بیمه بازنشستگان، تورم، کاهش ارز پول ملی! همه این‌ کارها را ۱۲ سال پیش دولت‌های پیشین باید انجام می‌دادند اما متاسفانه این کار را انجام ندادند و حالا آقای رئیسی جور همه را کشیده و در حال انجام این کم و کاستی‌هاست! بعضی از آقایان معتقدند که همین الان آقای رئیسی همه مشکلات را حل کند! قطعا چنین چیزی در حال حاضر ممکن نیست!

 

۱۰ سال پیش باید رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شده اما حالا بعد یک دهه مجلس تازه آن را به تصویب رسانده است! اولین نکته این است که آقای رئیسی قصد دارد ترک فعل‌های ده سال گذشته دولت‌ها را انجام دهد که این نیاز به صبر و همراهی دارد.

نکته دوم این است که دولت رئیسی کشوری را تحویل گرفت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت! همه می‌گفتند که رئیسی یک روز هم نمی‌تواند کشور را اداره کند! با این کسری بودجه و مدعی‌هایی که می‌گفتند رئیسی یک ماه هم نمی‌تواند حقوق کارمندانش را بدهد، چگونه با معجزه توانسته حقوق کارمندانش را می‌دهد و دست به کارهای عمرانی زده است؟!

 

دولت رئیسی تنها دولتی‌ است که هنوز یکسال از عمرش نگذشته، بیش از ۴۰ سفر استانی داشته! ما کلا ۳۱ استان داریم اما ایشان برخی استان‌ها را چندین مرتبه به دلیل حوادث مختلف رفته‌اند! آقای رئیسی حتی با همه نمایندگان مجلس دیدار داشته است! دولت ابراهیم رئیسی تنها دولتی‌ است که بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس بدون پشتوانه و بودجه، بدون کسری کشور را اداره‌ می‌کند. دولت رئیسی توانمندترین و کارآمدترین و بابرنامه‌ترین دولت چهل‌ساله نظام جمهوری اسلامی است.

 

بسیاری از انتقادها به عملکرد دولت رئیسی از سوی نیروهای انقلابی است، چرا حامیان دیروز ایشان نیز به جمع منتقدان دولت پیوسته‌اند؟

 

بسیاری از دوستان در حق آقای رئیسی کم لطفی می‌کنند و اصلا به برنامه‌های آقای رئیسی توجه و اعتنایی ندارند. بی‌توجهی به برنامه‌های دولت رئیسی، ظلم به نظام است! اگر اصلاح طرح اقتصادی آقای رئیسی نبود ما امروز در کشورمان حداقل با کمبود کالای اساسی مواجهه بودیم! باید قیمت‌ها اصلاح می‌شد واِلا قاچاق کالا ادامه می‌یافت! برای اولین بار در طول همه دولت‌های انقلاب ما امسال تابستان با قطعی برق روبه‌رو نبودیم.

واکسن کرونا نداشتیم! منتقدان دولت رئیسی چشم‌شان را بر روی واقعیات می‌بندند و دهانشان را تا می‌توانند باز می‌کنند! انسان باید عقل و منطق داشته باشد! خدا شاهد است ما تا به الان دولتی بدین پرکاری نداشته‌ایم. البته آقای احمدی‌نژاد هم پرکار بود اما هیچکدام از اقداماتش کارشناسی نبود اما آقای رئیسی باتدبیر و نشاط کار خودش را ادامه می‌دهد.

 

اگر بخواهیم برنامه‌های آقای رئیسی را یادداشت کنیم آن‌ موقع می‌بینیم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود! دولت رئیسی تنها دولتی‌ است که از حاشیه‌سازی اجتناب می‌کند! اگر کسی بخواهد به این انتقادات بیهوده نمایندگان پاسخ دهد وقت نظام را گرفته است!

 

بسیاری از نمایندگان برای جمع‌آوری رأی در حوزه‌های انتخابیه‌شان شروع به انتقاد از دولت رئیسی کرده‌اند! نمایندگان منتقد دولت قصد خالی کردن دل مردم و گسترش ناامیدی در سطح جامعه را دارند! بیش از دو سوم از عمر مجلس گذشته و در مسیر پایان دوره است و نمایندگان دنبال رأی هستند و فکر می‌کنند راه رأی‌آوری، تخریب دولت است. انتقادات و هجمه نمایندگان به دولت خریدار ندارد و بنده صراحتا اعلام می‌کنم به زودی خبرهای خوبی در خصوص معیشت مردم، توزیع کالابرگ و کاهش قیمت‌ها خواهند شنید و متوجه اشتباه خود می‌شوند!

 

بحث دیگر؛ بحث کشمکش دولت و مجلس در خصوص بازگشت یا عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ است! چند روز پیش آقای قالیباف صراحتا اعلام کردند که خواست مجلس بازگشت به قیمت‌های ۱۴۰۰ است؛ این یعنی دقیقا مخالف خواست و نظر دولت رئیسی است که خواهان عدم بازگشت به قیمت‌های ۱۴۰۰ است! علت تقابل میان مجلس و دولت چیست؟ مگر دولت ادعا نکرد که فقط شاهد افزایش قیمت چند قلم از اقلام اساسی هستیم الان چرا زیر حرف خودش زده است؟

 

هر کسی یک جو عقل داشته باشد نمی‌گوید که قیمت‌ها باید به شهریور ۱۴۰۰ بازگردد! اصلا نمی‌دانم شما خبرنگاران چرا چنین موضوعات را محور سوالات خود قرار می‌دهید؟!

 

من می‌توانم پا‌های شما را ببندم و بگویم بدو؟! وقتی ما در مجلس قانون تصویب می‌کنیم که دیگر ارز ۴۲۰۰ وجود نخواهد داشت و ارز باید آزاد شده و به قیمت ۲۵ هزار تومان برسد و به نحوی شما ارز ۴۲۰۰ تومانی را تبدیل به ۲۵ هزار تومان می‌کنید چگونه توقع دارید هیچ چیزی گران نشود و همه اقلام به همان قیمت گذشته فروخته شود؟! مصوبه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مجلس یعنی همه چیز باید ۵ برابر شود! عامل افزایش قیمت‌ها مجلس است نه دولت! دولت فقط پیشنهاد داد اما آن نهادی که آن را تصویب کرد مجلس بود نه دولت! آقایان می‌گویند نه ما ارز را هدفمند کردیم نه حذف! شما اسم کشک را نبات بگذارید آیا ماهیت کشک عوض می‌شود؟!

 

شما وقتی شما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کردید یعنی قبول کردید که همه چیز در مملکت با ارز ۲۵ هزار تومانی معامله شود! هر کسی بگوید که قیمت‌ها باید به شهریور ۱۴۰۰ برگردد، منطق ندارد! البته بنده موافق دادن کالابرگ به دهک‌های پایین جامعه هستم و دولت باید در یک ماه آینده کالابرگ را توزیع کند! توزیع کالابرگ یعنی قیمت‌ اقلام برای دهک‌های ضعیف جامعه ارزان خواهد شد. دیگر اقشار من‌جمله دهک‌های بالای جامعه، مهاجرین، اتباع هم باید کالاها را ۵ برابر خریداری کنند. بنابراین اینکه مجلس گفته من ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنم اما دولت باید قیمت‌ها را به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند، کوسه ریش پهن است!

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها