جمهوری خواهان:

ترامپ مناظره را به هریس باخت

بسیاری از اطرافیان و متحدان ترامپ معتقدند با عملکرد ضعیف او در برابر هریس،معاون بایدن پیروز انتخابات است.

ترامپ مناظره را به هریس باخت

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

برخی از مقامات، استراتژیست ها و مشاوران جمهوری خواه گفتند که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، در مناظره با کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور آمریکا شکست خورد، اگرچه ترامپ عملکرد خودش را تحسین کرد.

ترامپ روز چهارشنبه در برنامه «فاکس و دوستان» گفت: «فکر می‌کنم این یکی از بهترین مناظره‌های من بود، شاید بهترین مناظره من بود. من تمایل کمتری داشتم چون شب خوبی داشتیم."

هریس، 59 ساله، ترامپ، 78 ساله را در یک مناظره تهاجمی در روز سه شنبه با جریانی از حملات به آمادگی او برای مقام و مشکلات حقوقی بی شمارش در حالت تدافعی قرار داد. سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام، یکی از متحدان برجسته ترامپ، یکی از معدود رهبران حزبی بود که علناً عملکرد ترامپ را ضعیف اعلام کرد.

گراهام درباره عملکرد مناظره ترامپ به خبرنگاران گفت: «یک فرصت از دست رفته» و افزود که رئیس جمهور سابق نتوانست تمرکز خود را حفظ کند و فرصت هایی را برای تبلیغ رکورد خود از دست داده است.

کریس کریستی، یکی از متحدان سابق ترامپ که به منتقد تبدیل شده بود و برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 با ترامپ رقابت کرد، گفت که هریس «بسیار عالی» آماده بود در حالی که ترامپ این آمادگی را نداشت.

کریستی که به ترامپ در آماده سازی مناظره در چرخه انتخابات 2016 کمک کرد، در ABC News گفت: "هرکه در جریان آن مناظره به ترامپ مشاوره داده باید سریعتر اخراج شود چرا که  او امشب اصلا خوب نبود."

ستاد انتخاباتی ترامپ به درخواست اظهارنظر درباره اینکه آیا تیم مناظره ترامپ تغییر خواهد کرد یا خیر، پاسخ نداد.

هشت هفته مانده به انتخابات، و چند روز تا آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت ها، این مناظره فرصتی نادر رودررو برای مواجهه با ده ها میلیون بیننده تلویزیونی را فراهم کرد.

مناظره آنها در ABC News 57.5 میلیون بیننده تلویزیونی را در هفت شبکه تلویزیونی به خود جلب کرد، بر اساس داده های اولیه نیلسن، از 51 میلیون نفری که مناظره ترامپ با جو بایدن، رئیس جمهور وقت، جو بایدن را در ماه ژوئن تماشا کردند، بالاتر بود.

این تعداد، میزان کامل تماشای آنلاین را که با کاهش مخاطبان سنتی تلویزیون، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، نشان نمی دهد. داده‌های نهایی مخاطبان که شامل آن بینندگان می‌شود، بعداً چهارشنبه در دسترس خواهد بود.

شش مشاور جمهوری خواه و سه مشاور ترامپ، که همه به جز یک مشاور خواستار ناشناس ماندن بودند تا آزادانه صحبت کنند، همچنین به رویترز گفتند که فکر می کنند هریس تا حد زیادی در این مناظره پیروز شده است، زیرا ترامپ قادر به ماندن در پیام نبود.

چندین نفر، با تاسف، ادعای دروغین ترامپ مبنی بر اینکه تعداد زیادی از مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو، در حال خوردن حیوانات خانگی ساکنان هستند، مطرح کردند.

دو تن از مشاوران ترامپ گفتند که تردید دارند که این مناظره در نظرسنجی‌ها سر سوزنی موثر باشد.

در مصاحبه رویترز با 10 رای دهنده بلاتکلیف، شش نفر پس از مناظره گفتند که اکنون یا به ترامپ رای می دهند یا به حمایت از او تمایل دارند. سه نفر گفتند که اکنون از هریس حمایت خواهند کرد و یکی هنوز مطمئن نبود که چگونه رای خواهد داد.

با این حال، کمپین هریس به نشانه اعتماد به نتیجه مناظره، ترامپ را در ماه اکتبر به دور دوم دعوت کرد.

دو نفر از شش رای دهنده گفتند که مطمئن نیستند ترامپ باید دوباره با او مناظره کند یا خیر، یکی گفت که این بستگی به این دارد که آیا مدیران او مطمئن هستند که او می‌تواند در دور دوم تمرکز بیشتری داشته باشد یا خیر. با این حال، دو اهداکننده دیگر گفتند که فکر می‌کنند ترامپ به مناظره دوم نیاز دارد تا بتواند شتاب خود را دوباره به دست آورد.

بیل بین، سرمایه گذار املاک تجاری در فورت وین، ایندیانا، گفت: «نظر صادقانه من این است که ترامپ عملکرد ضعیفی داشته و او بیش از حد عمل کرده است. » در مورد چشم انداز مناظره دوم، بین گفت: "من می خواهم یکی را ببینم."

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها