اوکراین ارتباط بین شهرهای روسیه را قطع می کند

با آغاز حملات اوکراین به خاک روسیه،ارتباط شهرهای این کشور با یکدیگر قطع شده است.

اوکراین ارتباط بین شهرهای روسیه را قطع می کند

به گزارش مستقل آنلاین، بی بی سی جهانی نوشت:

اوکراین در ادامه تهاجم خود به منطقه کورسک روسیه، یک پل مهم استراتژیک بر روی رودخانه سیم را ویران کرد. به نقل از مقامات روسی، این عملیات در نزدیکی شهر گلوشکوو بخشی از دسترسی منطقه محلی را قطع کرده است.

کرملین از این پل برای تامین نیروهای خود استفاده می کرد و تخریب آن می توانست تلاش های آنها را مختل کند.

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی گفت که نیروهای اوکراینی در حال تقویت مواضع خود در کورسک هستند و مناطق اشغال شده را یک صندوق مبادله نامید و به این معناست که آنها می توانند با مناطق اوکراینی تحت اشغال مسکو مبادله شوند.

اکنون در دومین هفته حمله اوکراین، این عمیق ترین تهاجم کیف به روسیه از زمانی است که مسکو بیش از دو سال پیش تهاجم تمام عیار خود را آغاز کرد.

عملیات غیرمنتظره برون مرزی اوکراین منجر به فرار بیش از 120000 نفر به مکان امن شده است.

اما در بحبوحه ادعاهای اوکراین مبنی بر دستاوردهای ارضی، کیف بارها تاکید کرده است که تمایلی به اشغال روسیه ندارد.

یکی از دستیاران ارشد زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت: اوکراین علاقه ای به اشغال سرزمین های روسیه ندارد.

میخائیلو پودولیاک گفت یکی از اهداف کلیدی آنها از حمله به روسیه این است که مسکو را وادار به مذاکره "بر اساس شرایط ایده آل کیف" کنند.

او در X نوشت: «در منطقه کورسک، ما به وضوح می‌توانیم ببینیم که چگونه ابزار نظامی به طور عینی برای متقاعد کردن روسیه برای ورود به یک فرآیند مذاکره عادلانه استفاده می‌شود.»

الکساندر سیرسکی، رئیس ارتش اوکراین روز جمعه گفت که این حمله پیشرفت بیشتری داشته است.

وی در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد به رئیس جمهور زلنسکی گفت: نیروهای گروه تهاجمی به نبرد ادامه می دهند و در برخی مناطق از یک تا سه کیلومتر به سمت دشمن پیشروی کرده اند.

سیرسکی گفت که امیدوار است از نبردی در روستای مالا لوکنیا، در حدود 13 کیلومتری (8 مایلی) مرز، "اسیران زیادی" بگیرد.

با ادامه پیشروی اوکراین، مقامات منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین گفته اند که از روز دوشنبه پنج روستا را تخلیه خواهند کرد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود در برنامه پیام‌رسانی اجتماعی تلگرام با نام بردن از روستاهای کوچک در نزدیکی مرز نوشت: «از 19 اوت، دسترسی به پنج شهرک را می‌بندیم، ساکنان را حذف می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم تا دارایی‌هایشان را بیرون بیاورند.»

با این حال، با پیشروی بیشتر اوکراین به سمت قلمرو غربی روسیه، نیروهای روسیه به همان اندازه در شرق اوکراین دستاوردهایی دارند.

روز جمعه، مسکو اعلام کرد که سربازانش سرهیوکا را تصرف کرده‌اند، که آخرین مورد در یک رشته از شهرهایی است که نیروهای روسی در هفته‌های اخیر ادعای مالکیت آن‌ها را داشتند.

آخرین پیشرفت‌ها روس‌ها را به شهر پوکروفسک نزدیک‌تر می‌کند، یک مرکز لجستیکی حیاتی که در جاده اصلی برای تدارکات نیروهای اوکراینی در امتداد جبهه شرقی قرار دارد.

پوکروفسک در شمال غربی منطقه دونتسک تحت کنترل روسیه قرار دارد که از صبح جمعه زیر آتش اوکراین قرار دارد و چندین غیرنظامی زخمی شده اند.

در پیامی از سوی سرگی دوبریاک، رئیس اداره نظامی شهر، در روز پنجشنبه از مردم خواسته شد که از آنجا که روسیه "به سرعت در حال نزدیک شدن به حومه ها" است، آنها را تخلیه کنند. حمله به یک مرکز خرید که حداقل هفت زخمی برجای گذاشت.

به گفته دنیس پوشیلین، فرماندار جمهوری خودخوانده مردم دونتسک که مورد حمایت روسیه قرار دارد، این شهر از ظهر روز جمعه تحت گلوله باران بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس منطقه دونتسک گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته، سه غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت دفاع در تلگرام اعلام کرد در کریمه که در سال 2014 به روسیه ملحق شد، موشک هایی که پل ساخته شده به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داده بودند، یک شبه سرنگون شدند.

کیف از زمانی که مسکو تهاجم نظامی خود را آغاز کرد، چندین حمله و تلاش برای حمله به پل کرچ انجام داده است.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها