فعالیت تبلیغاتی قالیباف به خارج از کشور کشیده شد!

گزارش بحث‌برانگیز الجزیره در رابطه با قالیباف/ فعالیت تبلیغاتی به خارج از کشور کشیده شد؟

فعالیت تبلیغاتی قالیباف به خارج از کشور کشیده شد!

گزارش مثبت الجزیره قطر در رابطه با محمدباقر قالیباف باعث جلب توجه بسیاری از رسانه ها و افراد شده است. برخی گمان دارند گزارش الجزیره نوعی گزارش تبلیغاتی است.

به گزارش خبر فوری، فعالیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 آغاز شده است. در حالیکه فضای رسانه ای داخل یک سره به انتخابات 8 تیر و تبلیغات نامزدها اختصاص یافته، فعالیت نامزدها به رسانه های خارج از کشور نیز کشیده شده است.

الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته به زندگی نامه و فعالیت های سیاسی و اجرایی محمدباقر قالیباف پرداخته است. لحن و محتوای گزارش بسیار مثبت است و بیشتر بر فعالیت های عمرانی قالیباف در طول سالهای اخیر تاکید کرده است. این مساله این ظن را به ذهن متبادر می کند که الجزیره گزارشی تبلیغاتی برای قالیباف رفته است.

برای درک این مساله بهتر است مروری بر مهم ترین نکات ذکر شده در گزارش الجزیره داشته باشیم. با مرور این محتوا، مخاطب می تواند در مورد این گزارش نظر دهد.

در زیر به 10 نکته مهم که نویسنده پایگاه قطری در رابطه با محمدباقر قالیباف ذکر کرده است، اشاره می کنیم:

محمد باقر قالیباف... نظامی ایرانی که چندین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد!

1.محمد باقر قالیباف یک سیاستمدار ایرانی محافظه کار و یک نظامی برجسته است که چندین سمت در نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ایران داشته است. او یکی از فرماندهان نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران بود، مدتی به عنوان فرمانده کل نیروی انتظامی فعالیت می کرد و مدتی هم  شهردار تهران بود.

2. قالیباف پیش از این، دو بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در هیچ یک از آنها موفق نبود. وی در سومین تلاش خود، جهت جلوگیری از تقسیم آرای اصولگرایان، از انتخابات کناره گیری کرد. او چند سال بعد مجددا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شد و این بار بیش از همیشه امیدوار است که رئیس جمهور آتی ایران شود.

3. محمدباقر قالیباف در 2 مرداد 1340 در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی در خانواده ای نسبتاً محافظه کار و سنتی به دنیا آمد. وضعیت اقتصادی خانواده، او را مجبور به ورود زودهنگام به دنیای کار کرد. وی از همان دوران کودکی به دینداری معروف بود، به همین دلیل در دوران دبستان، انجمن اسلامی دانش آموزی مدرسه اش را تأسیس کرد. این انجمن اسلامی به سرعت توسعه یافت و در بسیاری از مدارس شکل گرفت.

4. قالیباف  در سال 1362 ازدواج کرد. آیت الله روح الله خمینی (ره)، رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، خطبه عقد او و همسرش را خواند.

5. قالیباف دارای مدرک فوق لیسانس جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران و دکتری در همین گرایش از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. او به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمده و دانشیار دانشکده جغرافیا این دانشگاه است.

6. قالیباف از نظامیان همفکر اصولگرایان است اما در عین حال، خواستار تغییر و اصلاح در برخی سیاست ها است. قالیباف خیلی زود، در سن 18 سالگی به عضویت سپاه درآمد و راهی جبهه های جنگ شد. وی به دلیل عملکرد ممتاز خود در سال 1361 به عنوان فرمانده گردان «امام رضا» معرفی شد و سپس فرماندهی لشکر «نصر خراسان 5» را برعهده گرفت و با لشکرش در برخی عملیات های مهم مانند «کربلای 4» شرکت کرد.

وی پس از جنگ ایران و عراق رهبری لشکر کربلای 25 را برعهده گرفت و در سال 1373 به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) (بازوی اقتصادی سپاه پاسداران) رسید و پروژه های عمرانی و اقتصادی مهمی را در مشهد و تهران آغاز کرد. احداث خط آهن سرخس به طول 165 کیلومتر که ایران، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و ترکیه را به هم متصل می کرد، از جمله طرح های اجرایی او بود.

گازرسانی به 5 استان در مرکز و غرب کشور، ساخت سازه دریایی در خلیج فارس و سد کرخه در خوزستان از جمله پروژه های دیگری بود که وی انجام داد.

قالیباف در سال 1377 فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با درجه سرلشکری بر عهده گرفت و در طول فعالیت در این نهاد، مجوز پرواز با هواپیمای ایرباس را هم اخذ کرد.

قالیباف در سال 1379 به سمت فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. او در طول فعالیتش، پلیس ایران را به خودروهای مدرن مجهز کرد و 197 اداره الکترونیکی پلیس (پلیس + 10) و مرکز نظارت عمومی را در سراسر کشور ایجاد نمود و زندان «کهریزک» را هم افتتاح کرد.

قالیباف در سال 1383 به عنوان نماینده رئیس جمهور وقت ایران، محمد خاتمی، ریاست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر عهده گرفت و توانست تا حد زیادی جلوی قاچاق سیگار را بگیرد.

7. قالیباف در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، اما رای لازم برای پیروزی در این رقابت ها را به دست نیاورد. او حتی نتوانست به دور دوم راه یابد. در نهایت درآن انتخابات، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم راه یافتند و در نهایت، محمود احمدی نژاد پیروز شد. در همان سال، قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

8. قالیباف در انتخابات ۱۳۹2 و 1396 هم نامزد شد. فعالیت او در شهرداری باعث شده بود که او امید زیادی برای پیروزی داشته باشد اما در نهایت، در انتخابات 1392 شکست خورد و در انتخابات 1396 نیز به نفع ابراهیم رئیسی انصراف داد. او مدتی بعد از شهرداری تهران کنار رفت اما چندی بعد در انتخابات مجلس نامزد شد و در خرداد ۱۳۹۸ به نمایندگی از تهران به عضویت مجلس شورای اسلامی درآمد.

9. قالیباف بعد از راهیابی به مجلس، به عنوان رئیس مجلس ایران انتخاب شد. او در انتخابات مجلس دوازدهم نیز شرکت کرد و توانست بار دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود.

10. محمدباقر قالیباف در ماه ژوئن درخواست نامزدی خود برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را ارائه کرد. این انتخابات به دلیل سقوط بالگرد و شهادت ابراهیم رئیسی زودتر از موعد برگزار می شود.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها