سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

انحصار تامین قطعات از خارج را شکستیم/ بومی‌سازی ده‌ها قطعه استراتژیک جدید با صرفه جویی ارزی بیش از 3میلیون دلار در فولاد هرمزگان

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان درخصوص توانمندی بومی‌سازی و دانش فنی این مجموعه برای ساخت داخل تجهیزات اظهار کرد: شرکت فولاد هرمزگان طی چند سال گذشته و هم‌گام با صنعت فولاد کشور، به صورت جدی به مقوله بومی‌سازی و ساخت داخل توجه کرده و توانسته در چند سال گذشته ده‌ها قطعه و تجهیز استراتژیک را بومی‌سازی کند و ضمن ارتقای دانش فنی در زمینه مهندسی و ارتباط با شرکت‌های سازنده داخلی طی چند سال گذشته عملکرد مثبت و قابل قبولی را به ثبت برساند.

انحصار تامین قطعات از خارج را شکستیم/ بومی‌سازی ده‌ها قطعه استراتژیک جدید با صرفه جویی ارزی بیش از 3میلیون دلار در فولاد هرمزگان

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مجید ابوعطیوی با بیان این مطلب در ادامه افزود: ما در فولاد هرمزگان، در زمینه بومی‌سازی، رویکرد کاهش انحصار در تامین قطعات خارجی، کاهش وابستگی تامین قطعات به ارز خارجی طی سال گذشته موفق شدیم بیش از 4میلیون دلار قطعه و تجهیز را برای نخستین بار بومی‌سازی کنیم که در 6ماه نخست امسال این میزان به بیش از 3میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت بومی سازی در صنعت فولاد گفت: تحریم‌ها مانع همکاری کافی تامین‌کنندگان خارجی با شرکت‌های ایرانی شد و بسیاری از شرکت‌های خارجی ارتباط خود را با فولادسازان ایرانی قطع کردند. در این شرایط، تولیدکنندگان ایرانی مجبور به تأمین برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود از تجار با هزینه‌هایی بیشتر از قبل شدند و در نهایت افزایش نرخ ارز نیز به‌عنوان یک مولفه مهم در واردات بر پیچیدگی این موضوع افزود.

ابوعطیوی تصریح کرد: برای مقابله با این وضعیت، تولیدکنندگان ایرانی آستین نیز همت بالا زدند و راهکارهای جایگزین بهتر از واردات را دنبال کردند که در این زمینه، بهترین راهکار استفاده از ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات، مواد اولیه و حتی تکنولوژی‌های روز دنیا بود. یکی از صنایعی که به عنوان پیشگام در نهضت بومی‌سازی و قطع وابستگی به واردات مطرح شد، صنعت فولاد بود. به طوری که تولیدکنندگان این صنعت دست در دست هم با کمک سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی، موفق به برطرف شدن بسیاری از نیازهای خود بدون کمک گرفتن از خارجی‌ها و واردات شدند.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در پایان تصریح کرد: رویکرد فولاد هرمزگان توسعه توانمندی سازندگان داخلی، رونق اقتصادی کشور و حرکت در راستای توسعه پایدار است. امیدواریم در ادامه بتوانیم باز هم سهم بومی‌سازی را در فولاد هرمزگان افزایش دهیم و به صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک کنیم.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها