عظمایی در حاشیه آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی متالوژی، فولاد، ریخته گری مطرح کرد:

نمایشگاه تبریز متافو، بهترین فرصت برای شرکت های داخلی

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان، بیست و یکمین نمایشگاه صنایع فولادی تبریز را بهترین فرصت برای شرکت های داخلی فعال در این زمینه دانست.

نمایشگاه تبریز متافو، بهترین فرصت برای شرکت های داخلی

به گزارش روابط عمومی شرکت مس سونگون آذربایجان، محمدجعفر عظمایی در حاشیه آئین افتتاح بیست و یکمین دوره نمایشگاه تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته گری، آهنگری، صنایع و ماشین‌آلات وابسته تبریز، نمایشگاه تبریز متافو را فرصتی مناسب برای شرکت های داخلی  دانست و افزود: شرکتها و تولیدکنندگان داخلی حاضر در این نمایشگاه می توانند  آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فولاد و صنایع مرتبط اعم از تولید کنسانتره، آهن اسفنجی، شمش، میلگرد ارائه داده و از تجربیات همدیگر استفاده کنند.

وی افزود: در همین راستا ما توانستیم با قدرت کافی در این نمایشگاه شرکت کنیم و توانمندی های مجموعه صنایع ملی مس ایران را به عنوان شرکت مس سونگون آذربایجان یا شمسا به تصویر بکشیم.

عظمایی ادامه داد: ما در کنار این نمایشگاه به منظور بهره مندی از ظرفیت داخلی، عمده فعالیت خود را متمرکز به تهیه تجهیزات، قطعات فولادی و یدکی مورد نیاز مجتمع مس سونگون از ساخت داخل کرده ایم و در این راستا با انجمن فولاد استان تفاهم نامه ای امضا کرده ایم تا وابستگی ارزی و تجهیزاتی مان را به خارج  کاهش داده و بتوانیم از توانمندی شرکت های داخلی با اولویت شرکت های دانش بنیان، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عملیات و پروسه ساخت داخل در نمایشگاه تکمیل می شود، افزود: این نمایشگاه بهترین فرصت برای شرکت هایی است که در زمینه ساخت داخل فعالیت دارند تا بتوانند توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و با اشتراک اطلاعات، عرضه و تقاضا را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان در بخش دیگری از صحبت هایش به تشریح فعالیت های توسعه ای در مجتمع مس سونگون پرداخت و گفت: شرکت مس سونگون آذربایجان بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی و معدنی شمالغرب کشور در ورزقان در حال حاضر دو فاز تولیدی دارد که سالانه بالغ بر ۳۲۵ هزار تن کنسانتره مس تولید می کند که همه این کسانتره ها با عیار  ۲۴ درصد برای تبدیل به مس کاتد و انجام پروسه نهایی به استان کرمان منتقل می شود.

وی افزود: طرح های در دست اجرای ما که به عنوان چشم انداز توسعه ی مس سونگون محسوب می شود شامل پروژه کاتد است که با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن شامل ۶  کارخانه زیر مجموعه اعم از پالایشگاه، ذوب، اکسیژن پلنت، فلوتاسیون سرباره، اسید و سایر کارخانجات است و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های معدنی در دست اجرای کشور محسوب می شود.

عظمایی با بیان اینکه پروژه کاتد مس سونگون از پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است، اضافه کرد: پیشرفت برنامه ای پروژه کاتد ما حدود ۳۵ درصد است که در تلاشیم بدون انحراف ادامه یابد، تا بتوانیم در اواسط سال ۱۴۰۵ به مرحله بهره برداری برسانیم و زنجیره ارزش کنسانتره ی تولید شده در استان خودمان کامل شود.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اشاره به دیگر پروژه های توسعه ای مس سونگون، تشریح کرد: تکمیل پروژه فاز سه تغلیظ که اکنون در مرحله اجرا است می تواند ظرفیت تولید کنسانتره فعلی ما را از ۳۲۵ هزار تن در سال به ۸۰۰ هزار تن برساند. 

وی افزود: این پروژه منحصربه فرد یکی از پروژه های بزرگ در منطقه خاور میانه هست که  از پیشرفت خیلی خوبی برخوردار است و زمان بندی ما این است که در اواسط سال ۱۴۰۵ این پروژه را نیز افتتاح بکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها