وزیر اقتصاد: به هر خارجی که ۱۰۰ هزار دلار وارد ایران کند، اقامت می‌دهیم

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: اگر فردی حداقل ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور کند می‌تواند اقامت بگیرد.

وزیر اقتصاد: به هر خارجی که ۱۰۰ هزار دلار وارد ایران کند، اقامت می‌دهیم

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه بدون توقف با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند اگر برجام امضا نشود ما مشکل پیدا می‌کنیم کاملاً غلط است، توضیح داد: نمی‌گوئیم با دنیا کاری نداشته باشیم و خودمان خودمان را اداره کنیم اما می‌گوئیم همین الان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دو برابر نفتی که قبلاً می‌فروختیم صادر کنیم و بیشتر از این هم ظرفیت داریم، در مورد سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم قراردادهای فراوانی اجرا می‌شود، و اینها گواه این است که می‌شود اقتصاد را در همین شرایط هم مدیریت کرد.

وی در ادامه توضیح داد: در بحث توسعه اقتصادی نیز چند برابر دوره گذشته با طرف چینی تعامل پیدا کردیم و تمرکزمان را بیشتر روی کشورهایی گذاشتیم که نیاز به صادرات ما دارند، حتی نقطه مشخصی را در مشهد برای جلب سرمایه‌گذاری کشورهای شمالی و غربی دایر کردیم.

 

وی ادامه داد: به نظرم این الگو در صادرات و واردات می‌تواند نتایج مناسبی داشته باشد. حتی گفتیم هر کس بتواند ارز وارد کشور کند حتی اگر طلا هم باشد نه تنها ارزش افزوده‌ای گرفته نمی‌شود بلکه برای منشأ ارزَش هم سخت‌گیری نمی‌شود تا به راحتی سرمایه و سپرده‌گذاری انجام شود.

سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص قانون اقامت گرفتن ایران با سقف سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار اظهار کرد: قبول داریم که سقف‌های اعلام شده بالاست لذا به ۱۰۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده و اگر فردی حداقل ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور کند می‌تواند اقامت بگیرد و تمهیداتی فراهم شده برای اینکه جذابیت بیشتری برای جذب سرمایه گذاری ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها