چگونه منافذ باز پوست را از بین ببریم؟

محصولات بهداشتی زیادی ادعا می کنند که منافذ پوستی را از بین می برند ، اما متخصصان پوست عوامل از بین برنده منافذ باز پوست را در ادامه توضیح می دهند.

چگونه منافذ باز پوست را از بین ببریم؟

همه ما محصولات مراقبت از پوست را دیده ایم که نوید منافذ کوچکتر یا حتی پوستی "بدون منافذ" را به ما می دهند. اما آیا واقعا این محصولات می تواند منافذ پوست شما را کوچک کنند؟

یک متخصص پوست می گوید: این تصور که محصولات شیمیایی می توانند منافذ پوست شما را کوچک کنند ، خلاف واقع است. و مهمتر از همه ، شما هرگز نمی توانید منافذ را کاملاً ریشه کن کنید آنها نقش زیادی در حفظ سلامت پوست دارند و بدون آنها ما محکوم خواهیم شد.

این متخصص با اشاره به چهره خود گفت: "این یک افسانه است که می توان یک صورت بدون حفره و منافذ داشت." "منافذ پوست برای ساختار طبیعی و عملکرد سالم پوست ضروری است."

ممنافذ حاوی غده چربی مخصوص خود هستند که روغن یا سبوم تولید می کند. پوست شما برای روانکاری و محافظت به چربی پوست احتیاج دارد (اگر در صورت داشتن بیش از حد سبوم ممکن است دچار شکستگی شوید یا در صورت کمبود سبوم پوست خشک داشته باشید).

ما هیچ کنترلی روی اندازه منافذ پوست خود نداریم. با این حال ، اگر می خواهید منافذ پوست شما کوچکتر به نظر برسند مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا منافذ پوستتان به حداقل برسد.

 

آیا داشتن منافذ بزرگ ایرادی دارد؟

سوزان فریدلر ، متخصص پوست گفت: اگرچه منافذ بزرگ می توانند در آیینه بسیار ترسناک به نظر برسند ، اما به طور کلی هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

فریدلر گفت : افراد به دنبال کاهش منافذ پوست هستند و بیشترشان به دلایل زیبایی این کار را انجام می دهند ، زیرا منافذ با ظاهر نامنظم می توانند پوست را پیر و آسیب دیده نشان دهند. طبق گفته اسکات پاویول ، متخصص پوست  آرایش اعمال شده روی منافذ می تواند ظاهری واضح ایجاد کند ، که می تواند در عکس ها باعث حواس پرتی شود.او گفت: در حالی که منافذ بزرگ پوست اغلب آزار دهنده هستند ، اما در برخی موارد می توانند مفید باشند. داشتن منافذ بزرگ از نظر بهداشتی لزوماً چیز بدی نیست و در واقع با افزایش سن می تواند مفید باشد." "از آنجا که منافذ بزرگتر معمولاً چربی بیشتری ایجاد می کنند ، با پیرتر شدن و خشکی پوست می تواند مفید باشد."

 

چگونه می توان با درمان های موضعی ظاهر منافذ را به حداقل رساند

ممکن است کاهش منافذ از نظر زیبایی خوب باشد ، اما در واقع نمی توانیم اندازه منافذ را تغییر دهیم.در عوض ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای تصفیه موقت منافذ انجام دهیم.این موارد شامل استفاده از محصولات آرایشی مانند ضد آفتاب و فونداسیون ، حاوی دی متیکون ، یک ماده مرطوب کننده است که در بالای پوست قرار گرفته و منافذ پوست را کاهش می دهد."

برخی از محصولات مراقبت از پوست می توانند در به حداقل رساندن ظاهر منافذ پوست نیز مفید باشند. محصولات حاوی اسید (به ویژه اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک) یا رتینول را به عنوان مواد فعال در نظر بگیرید ، زیرا در از بین بردن منافذ پوست کار می کنند.

این مواد باعث افزایش گردش سلول های پوستی می شوند و در نتیجه به از بین بردن منافذ پوست کمک می کنند ، و باعث می شود منافذ کوچکتر به نظر برسند."

نکته آخر اینکه ، استفاده روزانه از ضد آفتاب نیز می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. پزشک متخصص طب طبیعی می گوید: استفاده از محصولات SPF به طور مداوم به کاهش قرمزی ، تحریک و تغییر رنگ در ظاهر منافذ کمک می کند. ناگفته نماند ، قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست را مسن می کند و به تجزیه کلاژن کمک می کند و باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد ، منافذ پوست را گشاد کرده و بزرگتر به نظر می رسد.

محصولات محلی می توانند در پاک کردن منافذ و کاهش ظاهر آنها مفید باشند ، اما فقط روش های درجه دار می توانند نتایج چشمگیرتری ایجاد کنند. این موارد شامل میکرونیدلینگ و لیزرهای تحت درمان توسط متخصص پوست است که معمولاً به هیچ وجه قطعی ندارند - یعنی نیازی به زمان بهبودی نیست.

"بهترین منبع برای تغییر اندازه منافذ ، یک متخصص پوست است که می تواند درمان های درجه پزشکی مانند لیزر را توصیه کند." "به عنوان مثال ، لیزر Fraxel فاقد زمان خرابی است و می تواند رنگدانه ها ، خطوط ظریف و ظاهر منافذ را بهبود بخشد."

پایان پیام 

گزارش از مرضیه عزتی

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها