تراکم جمعیتی تهران ۱۹ برابر کشور است

حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند به همین واسطه میانگین تراکمی جمعیت در تهران ۹۵۷ نفر در هر کیلومتر است،یعنی تهران ۱۹ برابر کشور تراکم جمعیتی دارد.

تراکم جمعیتی تهران ۱۹ برابر کشور است

محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که باید با قدرت دنبال کنیم عدالت در توزیع امکانات است زیرا تناسب در توزیع امکانات در تهران وجود ندارد و گپ نابرابری زیرساخت‌ها در تهران بین شهر و شهرستان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهران مهاجرپذیرترین استان کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: نگاه ما به موضوع توسعه متوازن در استان تهران است زیرا ۱۵ شهرستان در این استان وجود دارد باید برنامه‌ریزی در بحث تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات شهرستان‌های این استان نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تهران ظرفیت بارگذاری جدید جمعیتی ندارد تصریح کرد: اکنون ۱۵ میلیون نفر در تهران زندگی می‌کنند و عملا ظرفیت بارگذاری جمعیت بیشتر در این استان وجود ندارد، مشکلات تهران ناشی از عدم برنامه‌هایی بوده که باید اجرایی شده، اما صورت نگرفته است. عدم توسعه در حوزه عمرانی، اقتصادی، ساخت و سازها و مسایل زیست محیطی را شاهد هستیم.

معتمدیان گفت: امروز اگر بحران آب داریم ناشی از این مسایل است که سه برابر بیشتر از ظرفیت تهران، کلونی جمعیتی در این استان ایجاد شده است. بحران آب، آلودگی هوا، ترافیک و دهها مساله دیگر ناشی از ناترازی‌هاست، این مشکلات سال‌هاست که وجود دارد. در ادوار و دولت‌های مختلف لاینحل مانده است البته تلاش‌های زیادی شده اما برخی موضوعات بر زمین مانده است و نیازمند عزم ملی است. با تمام توان پای کار هستیم تا مطالبات به حق مردم را که با سلامت و زندگی آنان سازگاری دارد حل کنیم.

وی تاکید کرد: مردم ایران مهمان دوست هستند و سال‌ها میزبان مهاجران با چندین میلیون نفر در کشور هستند اما بدون کمک سازمان‌های بین‌المللی بار اصلی به عهده دولت و مردم است. اکنون ۲.۵ تا ۳ میلیون جمعیت مهاجر در تهران سکونت دارند این در حالی است که بسیاری از استان‌های کشور معادل کمتر از ۲ میلیون نفر جمعیت دارند.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها