اوکراین هزار کیلومتر از خاک روسیه را تصرف کرد

پس از حمله سنگین اوکراین به روسیه،نیروهای آن موفق شدند هزار کیلومتر از خاک این کشور را اشغال کنند.

اوکراین هزار کیلومتر از خاک روسیه را تصرف کرد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که در بزرگترین حمله فرامرزی این جنگ موفق شد 1000 کیلومتر مربع (386 مایل مربع) از منطقه کورسک روسیه را به تصرف خود درآورده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید مجبور به برقراری صلح شود.

در حالی که روسیه یک هفته پس از آغاز حمله غافلگیرکننده همچنان در تلاش است تا این حمله را دفع کند، الکساندر سیرسکی فرمانده ارشد اوکراین از طریق لینک ویدیویی به رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی اطلاع داد و گفت که پیشروی به خاک روسیه ادامه دارد.

وی در ویدئویی که در حساب تلگرامی زلنسکی منتشر شد، گفت: "ما به انجام عملیات تهاجمی در منطقه کورسک ادامه می دهیم. در حال حاضر حدود 1000 کیلومتر مربع از خاک فدراسیون روسیه را تحت کنترل داریم."

او جزییات کمی ارائه کرد و استراتژی سکوت کیف را ادامه داد که کاملاً با ضدحمله سال گذشته که از ماه ها قبل در مورد آن شناخته شده بود و در خطوط دفاعی روسیه پایه گذاری شد، در تضاد است.

سیرسکی چند ساعت پس از آن صحبت کرد که الکسی اسمیرنوف، فرماندار منطقه ای کورسک روسیه، تخمین زد که نیروهای کیف کنترل 28 شهرک را در تهاجمی به عمق 12 کیلومتر و عرض 40 کیلومتر به دست گرفته اند.

اگرچه کمتر از نیمی از تخمین سیرکی از دستاوردهای اوکراین است، اظهارات اسمیرنوف اعتراف قابل توجه عمومی به شکست بزرگ روسیه در بیش از 29 ماه از آغاز تهاجم تمام عیار به همسایه کوچکتر خود بود. رویترز نتوانست ادعاهای هیچ یک از طرفین را تأیید کند.

پوتین این حمله برون مرزی را یک "تحریک بزرگ" توصیف کرد و گفت که هدف از آن بهبود موقعیت مذاکره کیف است.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود به اوکراینی ها گفت که این عملیات مربوط به امنیت اوکراین است و روسیه از منطقه کورسک برای انجام حملات زیادی علیه اوکراین استفاده کرده است.

وی گفت که منطقه سومی شمال شرق اوکراین که در آن سوی مرز منطقه کورسک قرار دارد، از اول ژوئن تقریباً 2100 بار توسط روسیه مورد حمله قرار گرفته است.

زلنسکی گفت: اگر پوتین می‌خواهد تا این حد بد بجنگد، روسیه باید مجبور به صلح شود.

حمله اوکراین پس از ماه‌ها پیشروی آهسته اما پیوسته توسط نیروهای روسی در شرق صورت می‌گیرد که نیروهای اوکراینی را مجبور به عقب‌نشینی کرده است، زیرا تلاش می‌کنند در برابر استفاده سنگین روسیه از بمب‌های لغزنده و نیروهای تهاجمی مقاومت کنند.

آندری زاگورودنیوک، وزیر دفاع سابق اوکراین، به رویترز گفت که عملیات کورسک به نظر می‌رسد که هدف آن منحرف کردن نیروهای روسیه و رهبری آن از جبهه‌های شرقی است.

او در تماس تلفنی گفت: «هدف ظاهری ایجاد یک منطقه مشکل ساز برای روسیه است که تمرکز نیروها و رهبری آن و منابع و منابع آن را از جایی که در حال حاضر برای موفقیت در تلاش هستند منحرف کند.»

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده، روز دوشنبه در بازدید از کیف، از دولت ریاست جمهوری ایالات متحده خواست تا تسلیحات مورد نیاز اوکراین را در اختیار او قرار دهد.

او به خبرنگاران گفت: "من در مورد کورسک چه فکر می کنم؟ جسور، درخشان، زیبا. همینطور ادامه دهید."

پوتین گفته است که اوکراین از "اربابان غربی" خود کمک دریافت کرده و قول داده است که "دشمن قطعا پاسخی شایسته دریافت خواهد کرد. "

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها