در نشست کمیته پدافند غیرعامل ایمپاسکو مطرح شد؛

کریم‌نژاد: در حوزه صنعت و معدن با تقویت پدافند سایبری با تهدیدات مقابله کنیم

مدیرعامل ایمپاسکو گفت: ضروری است تا در شرایط کنونی و با توجه به اهمیت اقتصاد و صنعت، در جایگاه‌های معدنی و صنعتی با تقویت پدافند سایبری (رایانیکی) با تهدیدهای خارجی مقابله کنیم.

کریم‌نژاد: در حوزه صنعت و معدن با تقویت پدافند سایبری با تهدیدات مقابله کنیم

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل و رییس کمیته پدافند غیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نشست آنلاین تخصصی کمیته پدافند غیرعامل با حضور روسا، دبیران و اعضای کمیته پدافند غیرعامل مجتمع‌های ایمپاسکو به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل گفت: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پدافند غیر عامل، پدافند سایبری است که با توجه به دیجیتالیزه شدن بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره مردم و عملیات سازمان‌های دولتی و خصوصی و نیز با پیشرفت فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و توسعه تهدیدات جدید با سرعتی باورنکردنی، از اهمیت ویژه‌ای برای حفاظت از زیرساخت‌های کشور و نیز برای محافظت از کسب و کارها و مردم در مقابل تهدیدات مدرن، برخوردار است.

مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: با توجه به حساسیت بحث پدافند غیرعامل باید همگی تلاش کنیم هم‌راستا با سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های تدوین شده توسط شورای عالی امنیت ملی حرکت کنیم.

وی افزود: دشمن در جنگ نرم از خلاهای اقتصادی استفاده خواهد کرد و به همین دلیل ما با ایجاد اشتغال و افزایش تولید در همه مجتمع‌ها با این مساله مبارزه خواهیم کرد.

کریم‌نژاد با اشاره به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش مقتدرانه نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران پاسخی کوبنده‌تر و درخور به اسراییل غاصب و جنایتکار خواهد داد.

وی درباره پدافند سایبری عنوان کرد: پدافند غیرعامل و پدافند سایبری از جمله راه‌های ضروری و صلح آمیز برای مقابله با تهدیدهای موجود و زمینه ساز تقویت سایبری و ارتقای امنیت داخلی است.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌‌های معدنی در بخش دولتی نقش مهمی در اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایفا می‌کند و در حوزه اقتصادی، پدافند غیرعامل به‌دنبال افزایش تاب آوری و استمرار تولید و اشتغال و حفاظت از معیشت مردم در برابر جنگ اقتصادی دشمن است و ایمپاسکو طی سال‌های گذشته در این زمینه اقدامات نتیجه بخشی داشته است.

کورنگی یحیی‌زاده: مساله اصلی کنونی ما پدافند سایبری است

امین کورنگی یحیی‌زاده مدیر حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمپاسکو عنوان کرد: مبحث اصلی ما در هفته پدافند غیرعامل در سال جاری پدافند سایبری و هوشمند سازی است.

وی افزود: پدافند سایبری مجموعه اقداماتی است که برای حفاظت از زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباط در داخل کشور و به خصوص شرکت در برابر تهدیدات سایبری انجام می‌دهیم.

مدیر حراست ایمپاسکو در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل توضیح داد: هفته پدافند غیرعامل به عنوان یک رویداد مهم در تقویم ملی ما، فرصتی است تا اهمیت حفاظت از کشور و جامعه در برابر تهدیدات مختلف توجه کنیم.

وی تاکید کرد: این هفته نه تنها یادآوری ضرورت‌های امنیتی، بلکه فرصتی برای ارتقای آگاهی عمومی و تقویت روحیه همبستگی ملی به شمار می‌آید.

کریمی: با آگاهی، آموزش و همکاری از زیرساخت‌ها حفاظت کنیم

محمدرضا کریمی معاون توسعه و برنامه ریزی و عضو کمیته تخصصی پدافند غیرعامل ایمپاسکو در ادامه این نشست عنوان کرد: دنیای امروز به شدت تحت تاثیر ارتباطات دیجیتال و فناوری‌های نوین است و باید تامل و بررسی‌های لازم در خصوص پدافند سایبری و پدافند غیرعامل انجام شود.

وی با اشاره به تهدیدات سایبری که زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی را هدف قرار می‌دهد، تاکید کرد: حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از جمله شبکه برق، آب و ارتباطات باید بخش اصلی تقویت پدافند سایبری ما باشد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است تا با ایجاد آگاهی، آموزش و همکاری‌های لازم در بخش‌های مختلف کشور و ایمپاسکو، آینده امن‌تری را برای کشور و شرکت ایمپاسکو رقم بزنیم.

همچنین سپهر رستگاری سرپرست فناوری اطلاعات ایمپاسکو در پایان اقدامات واحد فناوری اطلاعات شرکت را در حوزه پدافند سایبری و اقدامات پیشگیرانه تشریح کرد.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها