آخرین سفارشات برجامی ایران ایر هم فروخته شد!

آخرین ایرباس های برجامی که با تلاش های ایران ایر خریداری شده بود به دلیل تحریم ها به هندی ها فروخته شد.

آخرین سفارشات برجامی ایران ایر هم فروخته شد!

به گزارش مستقل آنلاین، حبرگزاری رویترز نوشت:

برترین ایرلاین هند از نظر سهم بازار و ارزش اقتصادی، روز پنجشنبه اولین سفارش خود را برای هواپیماهای پهن پیکر ثبت کرد زیرا این شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تلاش های خود را برای آغاز بخش بزرگتری از مقاصد بین المللی آغاز می کند،برنامه‌ها و بلند پروازی‌هایی از جنس شرکت‌های عربی حاشیه خلیج فارس.

‌IndiGo تعداد ۳۰ فروند هواپیمای A350-900 سفارش داده است و انتظار دارد تحویل آن در سال 2027 آغاز شود. همچنین قصد خرید 70 هواپیمای دیگر از خانواده ایرباس A350 را دارد.

درحالی‌که ایرباس دیگر قیمت‌ها را منتشر نمی‌کند، آخرین معامله آن با IndiGo بیش از 9 میلیارد دلار خواهد بود، طبق آخرین نرخ‌های کاتالوگ منتشر شده در سال 2018 منابع خبری می‌گویند که هواپیماها در سفارشات عمده پس از تخفیف‌های معمولی کمتر از نصف قیمت فهرست فروخته می‌شوند.

شرکت‌های هواپیمایی هندی تلاش می‌کنند با رشد ترافیک هوایی در این کشور همگام شوند، جایی که تقاضا برای سفرهای هوایی داخلی و بین‌المللی پس از پایان همه‌گیری افزایش یافته است.

بر اساس داده های صنعت و دولت، انتظار می رود تعداد مسافران هوایی بین المللی در هند تا سال 2030 از 64 میلیون نفر در سال 2019 به 160 میلیون نفر افزایش یابد، اما بخش عمده ای از ترافیک هوایی همچنان به شرکت های هواپیمایی خارجی مانند امارات می رسد.

بر اساس آخرین داده های دولت هند، شرکت های هواپیمایی خارجی 55 درصد از ترافیک بین المللی خروجی از هند را در سه ماهه پایانی سال گذشته به خود اختصاص دادند.

سفارش جدید IndiGo به این ایرلاین اجازه می دهد برای اولین بار بدون توقف به مقاصدی در اروپا و آمریکای شمالی، دور زدن خلیج فارس و از استرالیا تا خاور دور پرواز کند.

پیتر البرز، مدیر اجرایی این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای گفت: ناوگان جدید به IndiGo اجازه می‌دهد تا مرحله بعدی خود را برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران پیشرو هوانوردی جهانی آغاز کند.

‌IndiGo که سهم 60 درصدی در بازار هوانوردی داخلی هند دارد، قصد دارد تا پایان دهه ظرفیت کل خود را دو برابر کند و شبکه خود را در بازارهای بین المللی گسترش دهد.

این ایرلاین اخیراً پروازهای خود را به مقاصدی در آفریقا، غرب آسیا و آسیای جنوب شرقی آغاز کرده است و همچنین حضور خود را در اروپا از طریق همکاری مشترک با هفت شرکت از جمله ترکیش ایرلاینز و KLM افزایش می دهد.

رویترز در آگوست گذشته گزارش داد که IndiGo یکی از بزرگترین مشتریان ایرباس برای هواپیماهای باریک است، اما در ابتدا گفته شده بود که رقیب بوئینگ 787 را برای توسعه طولانی مدت خود انتخاب کند.

تحلیلگران گفتند که به نظر می رسد مشکلات تولید بوئینگ و ضد حمله بازاریابی ایرباس باعث نجات معامله این هواپیماساز اروپایی شده است که اولین بار توسط بلومبرگ در ماه مارس گزارش شد.

در اسفند سال ۹۴ یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. این هواپیمای مسافری از ایرشو سنگاپور به مقصد لوزو فرانسه پرواز می‌کرد قرار بود در فرودگاه مهر‌آباد برای ساعاتی توقف کند.

این ایرباس که بنا بود 16 فروند از آن تحویل ایران شود هفته قبل آن در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته در مسیر بازگشت خود به فرانسه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

ورود نمادین نخستین ایرباس از مدل‌های خریداری شده از سوی ایران اولین هواپیمایی به حساب می‌آمد که پس از لغو تحریم‌ها قرار بود وارد ایران شد اما پس سرکار آمدن ترامپ و بازگشت تحریم‌ها سفارشات ایران لغو شد و اکنون این فروند هواپیما به ایرلاین هندی فروخته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها