پاجوش‌ها برای دور دوم آماده می‌شوند / نماینده عضو جبهه پایداری و ضدبرجام رئیس مجلس خواهد شد

نشست فراکسیون انقلاب اسلامی با حضور ۴۰ نفر از ۵۰ نفر مدعو برگزار شد. مهمترین نکته محوریت «محمود نبویان» برای این نشست بود که به نظر می‌رسد این جلسه برای فراهم کردن مقدمات ریاست او بر مجلس دوازدهم باشد. 

پاجوش‌ها برای دور دوم آماده می‌شوند / نماینده عضو جبهه پایداری و ضدبرجام رئیس مجلس خواهد شد

نشست مقدماتی برای ریاست نبویان بر مجلس 

 

امتداد نوشت: گزارش‌ رسانه‌های وابسته به اصولگرایان حاکی از برگزاری نشستی است که با عنوان فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم تشکیل شده است. در این نشست 50 نفر دعوت بودند که 40 نفر شرکت کردند. مهمترین نکته محوریت «محمود نبویان» برای این نشست بود که به نظر می‌رسد این جلسه برای فراهم کردن مقدمات ریاست او بر مجلس دوازدهم باشد. 

 

پاجوش‌ها که در انتخابات اخیر مجلس علیه سران جریان اصولگرایی که خود را «چنار» می‌دانستند، کودتای انتخاباتی کرده بودند،‌ حالا برای دور دوم انتخابات مجلس آماده می‌شوند.

 

براساس گزارش‌ها حاجی بابایی، حاجی دلیگانی، مفتح، رسایی، جوکار، کوچک‌زاده، گودرزی، زنگنه، آزادی‌خواه، رشیدی، ذوالنور، خضریان، شریعتی، ابوترابی، ثابتی، یوسفی، کوثری، سبزی، نجابت، میرمحمدی، مرادی و از خانم‌ها الهام آزاد و فاطمه محمدبیگی ‌از جمله افرادی هستند که در این جلسه حضور داشتند.‌

 

حضور افرادی همچون مالک شریعتی، ذوالنوری، حاجی بابایی و حاجی دلیگانی از سمت نیروهایی که دور قبل از انتخابات با لیست قالیباف به مجلس رفته بودند اهمیت دارد.

عدم حضور مرتضی آقاتهرانی و کسانی که به قالیباف نزدیک هستند نیز در این نشست کاملا معنا دار و حاوی یک پیام روشن است. این جمع رقیب خودشان را جبهه پایداری و شورای ائتلاف می‌داند که در انتخابات با یکدیگر ائتلاف کردند و حاضر به ائتلاف با جریان «اَمنا» نشدند. 

 

حضور مجتبی ذوالنور که یک روز قبل در مجلس علیه قالیباف سخنرانی کرده و به او انتقاد کرده بود نیز اهمیت داشت. ذوالنور که چهارسال بعد از ریاست قالیباف به مجلس تازه فهمیده افرادی از بیرون توسط قالیباف برای اداره مجلس آورده شدند، نسبت به مدیریت اتوبوسی قالیباف اعتراض کرد. 

 

گردهم آمدن این جمع نشان می‌دهد باید مجلس آینده با دو یا چند فراکسیون شکل خواهد گرفت. در مجلس یازدهم تنها یک فراکسیون حضور داشت که فراکسیون نیروهای انقلاب به رهبری قالیباف بود. اما حالا دستکم شاهد دو فراکسیون از اصولگرایان خواهیم بود. به علاوه احتمال شکل گیری یک فراکسیون مستقل نیز وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها