پشت کریمی‌قدوسی به کجا گرم است؟ / پاس گل دیدنی کریمی قدوسی به دبیرکل آژانس اتمی + ویدیو

سوال اینجاست که چرا هیچ پیگیری حقوقی و قضائی درباره او انجام نمی‌شود و شورای نگهبان صلاحیت او را برای مجلس دوازهم هم تایید کرد؟ دلیل این همه مماشات با این نماینده مجلس چیست؟

پشت کریمی‌قدوسی به کجا گرم است؟ / پاس گل دیدنی کریمی قدوسی به دبیرکل آژانس اتمی + ویدیو

کریمی‌قدوسی در جریان ترور محسن فخری‌زاده حسن روحانی را متهم به افشای هویت فخری‌زاده به آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده بود

 

گروه سیاسی- محمدجواد کریمی‌قدوسی متولد دی‌ماه 1334 فرمانده پیشین سپاه که آخرین درجه او سرتیپ دوم پاسدار ذکر شده. عضو جبهه پایداری و نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی که در مجلس بعدی نه توسط شورای نگهبان بابت افشای اخبار نادرست و تشویش اذهان عمومی، بلکه توسط مردم ردصلاحیت شده و از راهیابی به مجلس دوازدهم باز ماند.

اطلاعات دقیقی از محل تولد او در در دسترس نیست اما سال 98 جلیل رحیمی‌جهان آبادی در نطقی خطاب به او گفت: «آقای کریمی قدوسی، آن زمانی که اجداد و بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند، ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می‌کردیم. … از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم؟ وی همچنین در مصاحبه ای گفت: اسنادی در خصوص تابعیت غیر ایرانی بستگان وی و همچنین دربارهٔ اکتسابی بودن تابعیت خود وی و خانواده اش وجود دارد. اگر مسئولان امنیتی و ارشد مجلس اجازه دهند و این را خلاف امنیت ملی ندانند، ما این اسناد را منتشر خواهیم کرد.»

کریمی‌قدوسی طی دو دهه اخیر بارها با اظهارات و افشاگری‌های نادرست مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، اما این بار علاوه بر رسانه‌های فارسی زبان، مورد توجه رسانه‌های خارجی هم قرار گرفته! آن هم از نوع اسرائیلی.

کریمی قدوسی عملیات وعده صادق

کریمی‌قدوسی یکروز قبل از عملیات وعده صادق در توییترش نوشت: «بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده، این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیتهای جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبر شکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.» مطلبی که با واکنش گسترده کاربران مواجه شد و برخی این توییت عضو کمیسیون امنیت ملی را مصداق بارز همکاری با رژیم صهیونیستی عنوان کردند. اما نه تنها نیروهای اطلاعاتی به این موضوع و توییت کریمی‌قدوسی واکنشی نشان ندادند، بلکه او یک هفته بعد توییت جنجالی دیگری را منتشر کرد.

توئیت کریمی‌قدوسی

«در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.» ادعایی بسیار خطرناک که نه تنها مورد توجه رسانه‌های غربی، به خصوص اسرائیلی قرارگرفت بلکه به صورت ضمنی باعث واکنش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم شد.

رافائل گروسی در گفت وگو با خبرگزاری آلمانی دویچه وله مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «چند هفته، نه چند ماه» با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد.

با این وجود شهریار حیدری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص توییت کریمی‌قدوسی گفت: «به عنوان کمیسیون تخصصی عرض می‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعاً می‌خواهد کجا آزمایش کند، کجا هست؟ چه کسی دارد؟»

حیدری این را هم اضافه کرد که «در دنیای امروز که چندین طرف مجهز به سلاح هسته‌ای هستند، رژیم صهیونیستی خودش ده‌ها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد؛ در نتیجه تهدید کردن با سلاح هسته‌ای نه کار درستی است، نه معقولانه است و نه در ژئوپلیتیک امروز جواب می دهد.»

رضا نصری حقوقدان بین‌الملل هم با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود در واکنش به این ادعای نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: «خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران - در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟ در روزهایی که وزارت امور خارجه اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟»

کریمی‌قدوسی از این دست اظهارات کم نداشته. او در جریان ترور محسن فخری‌زاده هم حسن روحانی را متهم به افشای هویت فخری‌زاده به آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده بود.

او پیش از این و در سال 96 هم حسن روحانی را مورد مظان و اتهام قرار داده و مدعی شده بود: «حسن روحانی از سرویس امنیتی و اطلاعاتی انگلستان دستور می‌گیرد و در کشور اجرا می‌کند. سازمان اطلاعات سپاه شنود تلفنی مکالمه حسن روحانی با مامور MI٦ را به خودش نشان داد.» ادعایی که با واکنش تند سخنگوی سپاه هم مواجه شد و دولت هم علیه کریمی‌قدوسی اقامه دعوا کرد که به نتیجه‌ای نرسید.

9 روز خانه نشینی و 13 مرتبه استعفای ظریف و گذراندن سربازی در ارتش آمریکا و «دادن اطلاعات مهم فقهی به انگلستان توسط روحانی» هم از جمله مواردی بود که کریمی ‎قدوسی در مجلس و گفت وگو با رسانه‌ها مدعی شده بود که همگی تکذیب شدند.

نطق کریمی‌قدوسی در مردادماه سال 1401 هم از جمله ادعاهای جنجالی او بود. «به فرض اینکه ایران بخواهد از ترامپ و پمپئو انتقام بگیرد، به همان افراد میدان‌دار کوچه محلات منهتن نیویورک هم از راه دور یک سفارشی کند و یک پولی به آن‌ها بدهد آن‌ها می‌توانند آن کار را انجام دهند تا اینکه یک پاسدار را از ایران به نیویورک بفرستند که احتمال خطرش خیلی زیاد است.»

او طی 15 سال اخیر بارها و بارها اتهاماتی را در صحن مجلس متوجه سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی، محمدجواد ظریف، کروبی، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و میرحسین موسوی مطرح کرده اما شکایت‌ها علیه او نه تنها به جایی نرسیده بلکه شدت بیشتری هم پیدا کرده حالا بعد از توییت اتمی، او به یک چهره جنجالی و شناخته شده جهانی هم تبدیل شده است.

ویدیوی امروز توضیحات کریمی قدوسی نه تنها ابهامات را برطرف نکرده، بلکه نمایانگر پافشاری بر اشتباهات ضد امنیت ملی این نماینده ضدبرجام است.

اما سوال اینجاست که چرا هیچ پیگیری حقوقی و قضائی درباره او انجام نمی‌شود و شورای نگهبان صلاحیت او را برای مجلس دوازهم هم تایید کرد؟ دلیل این همه مماشات با این نماینده مجلس چیست؟ آن هم در شرایطی که نماینده تبریز در مجلس را به دلیل افشای پرونده خودروهای شاسی‌بلند، توسط شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود.

ویدئوی قدیمی از کریمی قدوسی که درباره ورود یوکیا آمانو به ایران نطق میکند و ان پی تی را اشتباه تلفظ می‌کند. 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها