راهنمای خرید و قیمت سنگ قبر گرانیت مشکی به همراه عکس

سنگ قبر مشکی گرانیت همواره از محبوب‌ترین سنگ‌ها در آرامستان‌ها بوده است.

راهنمای خرید و قیمت سنگ قبر گرانیت مشکی به همراه عکس

علت تقاضای بالای این سنگ، این است که در عین مقاومت و استقامت مناسب و پایداری زیاد، قیمت مناسبی نیز دارد؛ همچنین جذب آب این سنگ بسیار کم است. سنگ قبر مشکی گرانیت این امکان را دارد که در طرح‌های مختلفی به مشتریان عرضه ‌گردد.

انواع سنگ قبر گرانیت

01

سنگ قبر گرانیت انواع مختلفی دارد که در کیفیت، قیمت و حتی درجاتی از رنگ و ظاهر با هم تفاوت‌هایی دارند. بهترین سنگ قبرهای موجود در ایران عبارت‌اند از:

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان

سنگ قبرهای گرانیت سیمین اصفهان یکی از انواع سنگ‌های بسیار مرغوب است. این سنگ از معادن سنگ اصفهان استخراج می‌شود؛ البته در معادن شهرهای دیگر هم استخراج آن رایج است. تناژ این نوع سنگ گرانیت، تیره بوده و رنگ آن به مشکی می‌زند. روی سنگ‌دانه‌های طوسی رنگ وجود دارد که باعث شده رنگ سنگ نوک‌مدادی تیره شود. ویژگی خوب دیگر این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن است. ابعاد برش این سنگ متفاوت است و معمولاً ۱۸۰ در ۵۰ یا ۱۵۰ در ۵۰ برش می‌خورد‌ (ابعاد نوع استاندارد آن ۱۸۰ در ۶۰ است).

سنگ قبر گرانیت نطنز مشکی

سنگ قبر گرانیت نطنز مشکی، یکی از مرغوب‌ترین سنگ‌های قبر در تناژ رنگی تیره است که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. رنگ سنگ گرانیت نطنز مشکی، نزدیک سیاه است و در بافت خود دانه‌های طوسی رنگ (گل پنبه‌ای) دارد که رنگ سنگ را گاهی به نوک‌مدادی تیره شبیه می‌کند؛ به همین دلیل قیمت این سنگ بسیار مناسب بوده و انتخابی بسیار اقتصادی است.

 

راهنمای خرید و قیمت سنگ قبر

02

هنگامی که قصد خرید سنگ قبر دارید، باید موارد مهمی را مدنظر قرار دهید که به شرح زیر است:

  • قیمت: یکی از مهم‌ترین موارد است، چرا که جنس سنگ قبر، ضخامت آن، شکل سنگ، طرح‌های سنگ و هزینه های حمل‌و‌نقل و نصب، قیمت نهایی را شکل می‌دهند.
  • رنگ: هم‌اکنون سنگ‌های مشکی و سفید از جمله پرفروش‌ترین سنگ مزارهای موجود در کشور هستند. با این وجود افرادی سنگ مزار با رنگ های سبز، نباتی و سایر رنگ ها را انتخاب می‌کنند. با توجه به سلیقه خود، می‌توانید سنگ مورد نظر را انتخاب کنید.
  • شکل سنگ قبر: بعضی افراد ترجیح می‌دهند سنگ قبر انتخابی‌شان دارای باغچه باشد یا کف نصب بوده یا ارتفاع داشته باشد.
  • فرهنگ و مذهب: به طور مثال، اگر همه درگذشتگان یک خانواده در یک مکان و در نزدیکی به هم دفن شوند، معمولاً از سنگ مزار شبیه درگذشتگان پیشین استفاده می شود. از طرفی پیروان ادیان مختلف، از شکل‌های مختلفی از سنگ‌های قبر استفاده می‌کنند؛ مثلا سنگ مزار هموطنان ارامنه معمولاً به شکل صلیب ایستاده است در حالی که سنگ مزار مسلمانان به صورت سنگ صافی موازی زمین قرار می‌گیرد.
  • قوانین آرامستان: باید به این نکته توجه کنید که بعضی آرامستان‌ها، قوانین مخصوص به خود را دارند که اجازه نمی‌دهد تمام چیزی که در ذهنتان است اجرا کنید. برای مثال در قطعات جدید بهشت زهرا گذاشتن باغچه و ارتفاع دادن به سنگ مزار ممنوع است، در حالی که در قطعات قدیمی این موارد مجاز بوده‌اند. همواره قوانین آرامستان را در نظر داشته باشید.
  • دوام و کیفیت: باید سنگ قبر انتخابی از دوام زیادی برخوردار باشد؛ چرا که معمولاً سنگ‌های قبر در معرض نور مستقیم خورشید و برف و باران هستند و اگر سنگ انتخابی کیفیت خوبی نداشته باشد، بعد از مدتی تغییر رنگ و ظاهر خواهد داد و نمای زیبای اولیه خود را از دست می‌دهد.
  • طرح سنگ قبر: این امکان وجود دارد که مواردی مثل اطلاعات متوفی و متون یادبود با انواع فونت‌ها، روی سنگ نوشته شده و حتی طرح چهره وی با لیزر روی سنگ حک شود؛ البته دقت کنید که بر بعضی انواع سنگ، لیزر نمی‌تواند صددرصد کیفیت کار را اجرا کند.

قیمت سنگ قبر گرانیت مشکی

حال اینکه قیمت سنگ قبر گرانیت مشکی، بستگی به پارامترهای مختلفی دارد؛ برای مثال این سنگ کیفیت‌های مختلفی دارد که هرچه بهتر باشد، طبیعتاً قیمت سنگ هم بالاتر خواهد رفت. همچنین، هرچه ضخامت سنگ قبر بیشتر شود، قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد (ضخامت نرمال این سنگ 3 سانتی‌متر است). مواردی مثل باغچه، کتیبه بالای سر و حکاکی با لیزر، هزینه ای جداگانه داشته و بر قیمت نهایی اثر خواهند داشت.

جمع‌بندی

یکی از مقاوم‌ترین، باکیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین سنگ‌ها در تناژ رنگ‌های تیره، سنگ قبر گرانیت است. سنگ مزار گرانیت دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است؛ همچون ماندگاری بالا، استحکام زیاد، مقاومت در برابر گرما و ضربه و جذب آب پایین می‌شود. دو نوع سنگ سیمین اصفهان و نطنز مشکی، از محبوب‌ترین سنگ‌های مشکی گرانیت‌اند. در هنگام خرید سنگ قبر باید نکات مهمی مثل قیمت، فرهنگ، قوانین آرامستان و... را مدنظر قرار دهید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها